Två frågor:
1. Läggingen gick sisådär. Tog 40 minuter innan lillen somnade till slut. Andra uppvaknandet likaså. Sen gick följande två galant. Först 5 minuter och sen endast 1 minut!!! Sen blev det baklsag igen vid 5.14 då han var vaken i en timme! (Vargtimmen?) Eftersom det gick så lång tid i början och nu senast, innebär det ju att han inte kommer att få sina 11,5 h sömn. Förmodligen kommer han inte vara så utvilad som han ska vara på den tredje dagen. Den här natten är nästan lika dålig som den första, rent sömnmässigt (fast verktygen tar bättre). Kan jag kompensera sömnbortfallet med lite längre dagslurar? Har en 40-minutare kl. 9.00-9.40, 1 1/2 h kl. 12.00-13.30 samt en ny 40-minutare kl. 17.00-17.40.
2. Första natten vaknade han 6 ggr sammanlagt och var vaken i sammanlagt 2,5 h. Andra natten vaknade han också 6 ggr sammanlagt och var vaken bara 59 minuter sammanlagt. Nu i natt har han redan vaknat ca 5 ggr (vet inte riktigt hur jag ska räkna, för under läggningen och första uppvaket tror jag att han somnade till flera gånger men vaknade upp efter några minuter, varav de långa nattningstiderna på 40 minuter. I så fall blir det en himla massa fler gånger). Sammanlagda vakenperioden för i natt är redan 2 h 25 min och morgonen börjar om en timme! Hursomhelst. Min son har aldrig sovit igenom en hel natt under sitt 8-månaders liv. Är det därför han tar god tid på sig att lära sig de nya reglerna och att man faktiskt kan sova längre än 2 timmar i sträck? Eller är det jag som kanske gör fel?
Jag buffar så gott som ingenting. Slutade med det redan andra natten, mer än vid ett par ytterst korta tillfällen. Samma sak i natt. Solfjädern körde jag med desto mer igår natt, men inatt har jag knappast använt mig av det heller. Nu tar ramsan bättre och vi för en dialog, vilket inte alls gick de första två nätterna, då jag vågar påstå att han var halvhysterisk.
Hoppas innerligt att han ska förstå att mamma (och pappa) håller vargarna borta för alltid!