När började ditt barn sova hela nätter?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lottanen

När började ditt barn sova hela nätter?

Inlägg av Lottanen »

Jag undrar följande:

När började era barn att sova hela nätter?

Min lille kille på 8-månader har hittills aldrig gjort det. Är inne på tredje kurnatten, så nu ska det bli andra bullar men hur länge ska bullarna jäsa?

:) Lotta
Bild
Kurning p?b?rjades 20 december -05.
K?pte Sova hela natten av Anna Wahlgren senh?sten -05, vilket var min f?rsta kontakt med henne.
Mata

Inlägg av Mata »

Man kan ju få prestationsångest om man får höra att det gick så snabbt för andra, å andra sidan kan det kanske kännas bra att höra att det tagit tid för andra...
För oss har det gått väldigt enkelt. Första dottern sov hela natten första natten! Jag hade förberett mig som bara den och nu var det dags! För första gången sov hon på mage, och det räckte visst!
Andra dottern; sov hela natten (nästan, vakna 30 min tidigare, men somna om på ramsning och blev väckt 7.00). Vi hade doch lite vargtimstrassel i ca 1 mån. Nu är hon 9 mån. och sover bra.
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
kattis73
Kontakt:

Inlägg av kattis73 »

Vår store kille (snart 4 år) började helt av sej själv (jag hade då inte läst barnaboken, han låg på rygg osv) sova 8 timmar i streck vid 8 veckor och sen ökade han på så han sov ca 12 timmar i streck vid ca 6 månader.

Vår lille Isak (6,5 månad) hade inte den goda smaken att följa storebrors mönster. Han sov bra fram till 2-3 månader sen började cirkusen. Största problemet var att han vaknade och ville ha nappen varje timme ntäterna igenom. Vi kurade när han var knappt 5 månader, alltså för 1,5 månad sedan. Fjärde natten (har jag för mej) så sov han sina 11,5 timmar. Han vaknade dock till under vargtimman, men somnade bums om utan hjälp. Sedan dess har han svoit jättebra, fast vi har liksom de flesa haft en del vargtimmestrul, när vi behövt ramsa och lägga tillrätta. De senaste veckorna har han dock somnat om själv, så vi har inte behövt ramsa eller nåt. I natt tror jag är första natten som vi inte har hört ett pip, och han har sovit 11 timmar och 50 minuter, vi väckte.

Räkna med vargtimmesstrul i en månad eller mer! Jag är så oerhört glad att vi kurade!!! Nu sitter både dag och natt perfekt och Isak är så nöjd pch glad! Det känns som trolleri, men det är det natyurligtvis inte!

Det är nog högst indivuduellt hur snabbt det går. Beror på barnet, föräldrarna, barnets ålder osv. Men resultatet kommer! Du har sköna nätter att vänta!

Jag har skrivitganska detaljerad shn-dagbok för kurveckan, om du är nyfiken. adress nedan.
:heart: Storebror född -02
:heart: Mellanbror född -05, kurad vid 5 månader
:heart: Lillebror född -09, SM från 3 veckor
:heart: Lillasyster född 120607, SM från start
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"