Nu har vi fått en till familjemedlem och vad skulle vi göra utan barnaboken och det jobb ni gör här...så tacksam och det är så skönt att ha något att gå efter...
Minsta sonen är nu bara 6 dagar men jag har bara några funderingar så att allt ska bli rätt från början denna gång. Så fort han piper nu får han mat och jag följer standardmodellen. Även fast han får bröstet och är vaken 1,5 h och han läggs ned för att sova (på mage med larm) vaknar han ändå oftast efter en halvtimme,trekvart ändå men ibland efter 1,5h,oftast inte två förutom på natten. Så fort han piper får han bröstet så här i början och är det inom 1,5h på luren får han en extraslurk och om det är efter börjar vi nytt mål. Det jag har en fundering över är att han är som svår att få att somna om på extraslurken om han vaknar tidigare,kan ta över 30 min ibland och så fort jag lägger ner honom på mage börjar han gny och pipa...kan ju vara att han har så stort sugbehov men nappen funkar inte och är gärna utan samt att den känns bökig att använda då han ligger på mage. Får man buffa så här tidigt. Ibland har jag gjort det då jag känner att det inte hjälper med bröstet och han behöver somna och det har funkat. Vad säger ni?
Sen tänkte jag kolla en annan sak,just nu sover han bara i liggdelen till en vagn (utan själva vagnen) för den använder storebror på dagarna. Går det att buffa direkt istället för att vagna,känner mig mer bekväm med att buffa,känns som att vagnen vi har (som han kommer att få såsmåningom inte är den bästa vagna-vagnen.. Ja hjälp hörrni vilka tankar och funderingar men är så tacksam för svar!