Oturligt nog ska vår bebis vara 8-månader just när alla julfester inträffar!!
Är det inget tal om att låta någon annan lägga just i denna tid???
Vi testade kvällen innan vi skulle bort, men det gick åt fanders totalt. Dessutom var det första gången vi skulle ha barnvakt! Hon gallskrek i 25 minuter! Ja, till och från alltså. Så vi bestämde oss för att lägga henne först och sedan sluta upp på festen. Men nu på fredag är det dags igen. Ska man glömma barnvakteri nu? Hon är reserverad för farfar och skräckslagen av min fars närvaro. Nu alltså, inte annars. Farmor och mormor går hittills hur bra som helst. Jag behöver inte vara närvarande.
När och om man har barnvakt och ska låta denna barnvakt lägga barnet som träning när man själv är hemma. Ska man följa med in i sovrummet och säga godnatt, eller ska man säga godnatt innan, upptagen med något annat?
Hon är van vid att säga godnatt till storebror och pappa innan vi går till hennes rum. Det är bara för att hon sover en trappa ner och pappa brukar lägga storebror och jag lillasyster eftersom hon godnatt-slurkas.
Eftersom hon var van vid det vinkade jag godnatt innan de gick ner till nedre våningen. Fick för mig att det skulle bli mindre undran då, eftersom jag alltid gör så. En gång när pappa skulle lägga ( första och enda gången ) följde jag med in i sovrummet och sa godnatt och gick ut, precis som du rekommenderat. Hon skrek förstås av undran när pappa la' henne. Han ramsade kvar för länge i rummet, tyckte jag. Jag ramsade sedan bekräftande utanför dörren. Fel el. rätt
Ska man vänta med att byta sovrum för en 8-månaders?? Hon sover själv nere på ett kontor i källaren, och av hälsoskäl ( rummet intill som man måste gå igenom är en verkstad full med medel av diverse slag ) vill vi flytta upp henne så snart som möjligt. Har inte kunnat göra det tidigare p g a renoveringar.
Tack på förhand för svar!