Hej,
I går tog jag "mod" till mig och bestämde mig för att genomföra sova-hela natten -kuren för att få slut på svåra sömnproblem, nappen åkte bort och lillan fick flytta in i sitt rum. Lilla Bianca vaknade 9 ggr! Totalt sov hon 9,5 timma, vilket ju är ganska bra för att vara första natten. Jag känner dock att jag tyvärr kanske buffat för mkt och även ramsat inne i rummet. Hur har ni andra gjort, har ni aldrig ramsat i rummet utan alltid på väg ut? På sova hela natten dvd:n så ramsade ju mammorna och Anna inne i rummet natt 1, så det kanske är ok? De gånger jag gick ut ur rummet så fort hon tystnat så vaknade Bianca och skrek och till slut kände jag att jag kanske höll mig kvar lite längre för att hon skulle somna. Jag tycker att det är svårt att veta exakt när man skall gå ut och ramsa respektive sluta buffa. Någon som vet råd? Jag vill så gärna lyckas, och är så rädd för att inte klara det, för vi MÅSTE få sova snart, båda två!
Kram, Marie
Problem med SHN-kur - natt 1.
Problem med SHN-kur - natt 1.
Mamma till underbar liten tjej på 20 månader. Ny bebis kommer i maj-07.
hejsan
vad duktigt av dig
tänk inte på första natten nu, du kanske var inne för länge men skit i det nu. Ta nya tag inför inatt. Läs på jättemycket om andra natten.
Jag läste bara på om en natt i taget så blev det inte så rörigt, läs alltså inte om tredje eller fjärde utan andra.
Du ska ramsa när du går ut, anna gör det på dvdn för att hon har tre barn samtidigt som kuras.
Tänk hela tiden UT!!!, du ska nästan vara lite stressad.
Jag var väldigt frestad att inte bekräfta eftersom min Elias då blev jättearg, Men du måste tänka att det blir bättre dom reagerar så först, det är klart hon blir arg när du slutar buffa men fastna inte
lycka till
vad duktigt av dig
tänk inte på första natten nu, du kanske var inne för länge men skit i det nu. Ta nya tag inför inatt. Läs på jättemycket om andra natten.
Jag läste bara på om en natt i taget så blev det inte så rörigt, läs alltså inte om tredje eller fjärde utan andra.
Du ska ramsa när du går ut, anna gör det på dvdn för att hon har tre barn samtidigt som kuras.
Tänk hela tiden UT!!!, du ska nästan vara lite stressad.
Jag var väldigt frestad att inte bekräfta eftersom min Elias då blev jättearg, Men du måste tänka att det blir bättre dom reagerar så först, det är klart hon blir arg när du slutar buffa men fastna inte
lycka till
Maria
Maja maj 2002
Elias aug 2005 kurad
Julia 31 aug 2010 SM från början
Maja maj 2002
Elias aug 2005 kurad
Julia 31 aug 2010 SM från början
-
Gossebarnsmamman
Tänk så här, att det var helt rätt att hon reagerade när du slutade buffa och började ramsa. Det måste hon göra. Nu ska du gå vidare och hjälpa henne vidare. Gå ut när det känns för tidigt, då gör du RÄTT.
Du ska ju ramsa efter hur hon frågar. Klart och helt tryggt att "här är allt som det ska", den känslan får man i sig också när man går UT, även om hon börjar skrika igen. Är du kvar tror jag inte du förmedlar den där känslan lika lätt. Samtalet jag och min son förde andra natten var helt otrolig känsla tyckte jag.
Så tänk nu framåt och peppa dig själv till max att det här ska ni fixa!
Mängder av sparkar i baken nu!
Kram
Gossebarnsmamman
Du ska ju ramsa efter hur hon frågar. Klart och helt tryggt att "här är allt som det ska", den känslan får man i sig också när man går UT, även om hon börjar skrika igen. Är du kvar tror jag inte du förmedlar den där känslan lika lätt. Samtalet jag och min son förde andra natten var helt otrolig känsla tyckte jag.
Så tänk nu framåt och peppa dig själv till max att det här ska ni fixa!
Mängder av sparkar i baken nu!
Kram
Gossebarnsmamman