Lampa utanför rummet tänd hela natten???

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Jenni

Lampa utanför rummet tänd hela natten???

Inlägg av Jenni »

:D Hej Anna el. någon annan som vet!!!
Jag har helt plötsligt börjat undra om det är meningen att det ska vara tänt utanför barnets rum hela natten???
Dum fråga från en som redan kurat (egentligen var det ju du Anna som kurade Oliver) ett barn. Men det är ju så att han alltid sovit med dörren helt stängd. Kommer du ihåg det Anna, att du kände att han ville sova ifred med dörren stängd?? Det var första gången du kände det med ett barn. Annars hade du alltid lämnat dörren på glänt. Det stämde verkligen med honom. Han har alltid velat sova ostört (med undantag för en liten epok).
T o m i vagn utomhus. Man fick ställa honom så långt bort som möjligt, helst bakom husknuten där ingen kunde se honom.

Tack på förhand för svar! :D
Mamma till "lille Oliver" -01 barnaboksbarn kurad av Anna och Jasmine 050330 barnaboksbebis kurad i augusti.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Å, det minns jag nu när du säger det :!: Ja, så ville han absolut ha det, den lille älsklingen.

Naturligtvis behöver det inte vara ljust utanför på natten. Små barn ska vänjas vid både ljud och tystnad liksom vid både ljus och mörker utanför dörren på natten.

När man blir lite äldre och kanske ska tassa upp och kissa, bör det vara ledljus så man ser vad man heter på väg till toaletten, men där är ni inte riktigt än :lol:

Pussa på dem båda på små näsorna från mig :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Jenni

Inlägg av Jenni »

:D Tack Anna för svaret! Bra, då vet jag.
Och tack för pussarna på näsorna :D . Jag ska framföra dem imorgon när de vaknat! Ha' det jättebra så länge!
Ps. Jag önskar att jag hade din intuition! Min är inte dålig, bara man vågar lyssna på den, men din är otrolig!!! Ds.
Tack återigen för att du finns!! Kram / Jenni
Mamma till "lille Oliver" -01 barnaboksbarn kurad av Anna och Jasmine 050330 barnaboksbebis kurad i augusti.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"