liten fråga om sömn

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
mammaT

liten fråga om sömn

Inlägg av mammaT »

Noah är 10 mån och sover har natt 19-07. Han vaknar ALLTID kl 06, ligger och pratar, somnar om vid 06.30 och sover sedan kanske 15-20 min till. Vi tar upp honom när han vaknar. Detta är inte ett problem egentligen, men jag undrar ändå om det är något vi kan göra för att han ska kunna sova hela vägen till mogon.
På dagarna sovet han två ggr 45 min på fm och 90 min på em. Han är alltid nöjd med att få lägga sig, somnar snabbt, jag får i princip alltid väcka honom och det kan ibland vara svårt.
Ska jag dra ner på sovtiden på dagarna? Det känns taskigt, då han verkligen gillar att sova (kunde sova mer om han fick!) Han behöver ju bara 14 timmar nu.

Nån som vill tänka med mig?
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Den ena 45-min-luren skulle du kunna skära ner till 20 (den senare, antagligen).

Känner du inte för det, tycker jag du helt enkelt ska avvakta lite till. Alla är ju egentligen glada och nöjda :lol:

Han somnar ju om, och det är vackert så; han är glad och inte olycklig. Han kan behöva lite privatliv :wink: även om han verkligen gillar att sova.

Ut med den där lilla, lilla vargungen :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
mammaT

Inlägg av mammaT »

Sorry, jag menade att han sover två ggr på dagen, 45 min på fm och 90 min på em. Är det fortfarande på em man kortar ner när det blir dags för det eller väntar man och ser vilken lur som börjar krångla?
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"