Ifall hon somnar först efter en halv timme - skall jag alltid ge henne marginalkvarten? De känns ju som om hon blir tröttare och tröttare om hon bara sover 1,5h av sina 2! Hjälp
dagslurarna krånglar
dagslurarna krånglar
Nu krånglar dagslurarna. Hon blir alldeles ledsen då hon skall ut och sova. Hon gråter med tårar och är faktist ledsen
Ibland tar det en halv timme innan hon somnar. Jag vagnar så lite som möjligt. Tidigare har hon somnat helt utan gnöl och gnäll på dagen. Vad skall jag göra nu?? Hon är 3,5 månad och schemat ger henne 15,5h sömn/dygn. Natten är 10h.
Ifall hon somnar först efter en halv timme - skall jag alltid ge henne marginalkvarten? De känns ju som om hon blir tröttare och tröttare om hon bara sover 1,5h av sina 2! Hjälp
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Det låter som om hon möjligen skulle behöva lite mer mat. Du kan servera lite mosad banan före mjölken och även andra fruktpuréer. Hon håller på att bli en stor flicka - det händer saker vid fyra månader och hon är snart där
Och glöm inte skrattet - så gott det går. Hon ska verkligen vara superglad när hon läggs
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Tjejen somnar bra innomhus det är egentligen bara då hon skall ut och sova som hon krånglar. Jag undrar om det kan bero på att innomhus kan hon sutta på fingrarna. (Det gör hon förövrigt hela tiden... Jag försöker febrilt sätta saker i händerna på henne hela tiden men då hon inte kan greppa ännu så är det nog händerna som slinker in mest hela tiden) Men då jag sätter ut henne och sova har hon ju vantar på sig. Vad gör jag då?? Napp har hon ju inte.

Är det bra att börja med banan?? Hade tänkt börja med potatis då hon är fyra månader! Rekommendationerna är så många vad gäller när man skall börja med annan mat och vilken mat man då skall börja med att jag är helt förvirrad... Men kanske jag litar på dej Anna - du verkar ju nog veta vad du pratar omDet låter som om hon möjligen skulle behöva lite mer mat. Du kan servera lite mosad banan före mjölken och även andra fruktpuréer. Hon håller på att bli en stor flicka - det händer saker vid fyra månader och hon är snart där Inte minst med aptiten, plus att man helt enkelt kan börja bli uttråkad av helamning/flaska evinnerligen.
Jag började med banan när Hanna var 3 månader, smakisar bara
Kram Carina
Kram Carina
\:D/ Foton \:D/
hej
nu känns det som om de e omöjligt. har just precis satt tjejen och sova. Nu tog det en halv timme innan hon somnade. hon skrattade och var hur glad som helst då jag klädde på henne men nästan genast då hon kom ut i vagnen började hon skrika. Nu var det inte några små protester utan det var en ledsen tjej som skrek... Jag lyssnade en stund för att se om hon reder ut det själv men hon skrek bara upp sig. Ja vagnade - hon tystnade men så fort jag skakat vagnen som en avslutning skrek hon upp sig igen. Ja gick in och pysslade på med annat för att ge henne en chans att reda upp själv men nix. Ja vagna i flera repriser men så fort ja slutade skrek hon igen. Efter en halv timme var hon så slut o trött så då somna hon.. MEN jag vill ju int att de här ska hända. Vad skall jag ta mej till?
Tänkte börja ge henne banan. Så ja hoppas att de hjälper upp saken - men hur skall jag göra nu?
nu känns det som om de e omöjligt. har just precis satt tjejen och sova. Nu tog det en halv timme innan hon somnade. hon skrattade och var hur glad som helst då jag klädde på henne men nästan genast då hon kom ut i vagnen började hon skrika. Nu var det inte några små protester utan det var en ledsen tjej som skrek... Jag lyssnade en stund för att se om hon reder ut det själv men hon skrek bara upp sig. Ja vagnade - hon tystnade men så fort jag skakat vagnen som en avslutning skrek hon upp sig igen. Ja gick in och pysslade på med annat för att ge henne en chans att reda upp själv men nix. Ja vagna i flera repriser men så fort ja slutade skrek hon igen. Efter en halv timme var hon så slut o trött så då somna hon.. MEN jag vill ju int att de här ska hända. Vad skall jag ta mej till?
Tänkte börja ge henne banan. Så ja hoppas att de hjälper upp saken - men hur skall jag göra nu?
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Och öva upp vagningstekniken
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022