Hejsan
Vi har nu kurat Elias 3,5 månader med gott resultat men jag har några frågor.
Vi brukar lägga honom kl 19:30 och behöver bara ramsa en gång sen klarar han det mesta själv, vid 22 har vi gett honom en extraslurk eftersom han ska klara 10 timmars sömn (morgon 7:00).
Jag undrar om jag behöver göra det fortfarande.
Sen sover han hela natten till vargtimmen. Den är verkligen ingen kris och jag försöker ramsa så lite som möjligt. oftast sommnar han om själv.
sen brukar han alltid vakna innan 7 ibland halv 7
min fråga här är vad jag ska göra här
ska man alltid försöka få honom att sommna om så att man visar vem som bestämmer och sen väcka.
jag har ju alltid tagit upp honom om han har vaknat tio i 7 eller något sånt.
ska han upp prick 7 eller ska jag ta upp honom kvart i för att inte riskera att han vaknar själv. Jag är ju så orolig att han är hungrig där.
En fråga om dagslurarna också, dom funkar bra i övriht men jag undrar om man ska låta han sommna själva där också. Ska jag då lägga Elias en kvart innan eftersom det tar den tiden att sommna för honom och han behöver verkligen sova den tiden han har.
eller ska jag lägga honom precis på tiden och sen så får han ligga där tills tiden är slut, hur mycket han har sovit spelar ingen roll ,bara att han ligger där, Eller????
Han brukar vara ledsen en stund i vagnen på dagarna innan han ska sommna om inte jag vagnar honom till söms
tack för svar
maria och Elias
Några frågor
Några frågor
Maria
Maja maj 2002
Elias aug 2005 kurad
Julia 31 aug 2010 SM från början
Maja maj 2002
Elias aug 2005 kurad
Julia 31 aug 2010 SM från början
Kan tala om utifrån mina erfarenheter
Hanna fick sista målet kl 19 och nästa mål 6.30/7.00. (nu är hon 4 månader och får sista målet 18,30 och nästa mål runt 07,00) Så jag är ÖVERTYGAD att Elias klarar det, nu är det "bara" du som ska klara det. Och en förutsättning är att han får överflöd med mat under dagen, men det visste du ju redan
Vaknade hon halv sju, blev det mat då. På morgonen har jag en marginal halvtimme, men det är jag de
Lycka till
Kram Carina
Hanna fick sista målet kl 19 och nästa mål 6.30/7.00. (nu är hon 4 månader och får sista målet 18,30 och nästa mål runt 07,00) Så jag är ÖVERTYGAD att Elias klarar det, nu är det "bara" du som ska klara det. Och en förutsättning är att han får överflöd med mat under dagen, men det visste du ju redan
Vaknade hon halv sju, blev det mat då. På morgonen har jag en marginal halvtimme, men det är jag de
Lycka till
\:D/ Foton \:D/
Om Hanna verkar trött så lägger jag henne en kvart före läggtid, så hon får varva ner i sängen innan hon somnar. Det kanske är den kända marginalkvarten.
Gör det som känns rätt för dej.
Det gör ju inget om Elias får ligga och fundera lite för sig själv innan han somnar.
Jag tycker att hellre lägger jag en kvart för tidigt än en kvart för sent, för då blir det genast jobbigare.
Kram Carina
Gör det som känns rätt för dej.
Det gör ju inget om Elias får ligga och fundera lite för sig själv innan han somnar.
Jag tycker att hellre lägger jag en kvart för tidigt än en kvart för sent, för då blir det genast jobbigare.
\:D/ Foton \:D/
Hej!
Oj, 3,5 månader gammal... Det var ett tag sedan Maja var så liten
Mina tankar i korthet är:
Han klarar absolut en hel natt utan mat.
Ta upp honom en kvart i 7 några mornar för att visa att ni vaktar utanför och att han lugnt kan ligga och sova tills ni kommer
Lägg honom på det klockslag som är tänkt och tar det en stund för honom att somna så är det helt ok. Huvudsaken är ju att vi ger dem möjlighet att sova. Försök att backa på vagningen. Det är inte meningen att du ska vagna till sömns.
Lycka till!
/Ottilia
Oj, 3,5 månader gammal... Det var ett tag sedan Maja var så liten
Mina tankar i korthet är:
Han klarar absolut en hel natt utan mat.
Ta upp honom en kvart i 7 några mornar för att visa att ni vaktar utanför och att han lugnt kan ligga och sova tills ni kommer
Lägg honom på det klockslag som är tänkt och tar det en stund för honom att somna så är det helt ok. Huvudsaken är ju att vi ger dem möjlighet att sova. Försök att backa på vagningen. Det är inte meningen att du ska vagna till sömns.
Lycka till!
/Ottilia
Mamma till flicka född 040903.