Stökigt-hoppas på råd

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
a

Stökigt-hoppas på råd

Inlägg av a »

Hej! Vi har haft struliga nätter i tre veckor nu, efter fina obrutna. Det beror på att vår lille nu 6 månader vänder sig till rygg och kan inte somna om. Detta händer allt tidigare på natten. Förut var det under vargtimmen, nu kan det börja på förnatten. Jag är uppe och vänder tillbaka i snitt kanske 4 ggr per natt. Lillen har börjat vända sig tillbaka någon gång ibland under vakentid på dagen, men han försöker inte än på natten. Ofta är han vaken 20-30 min innan han ber om hjälp så det blir sönderhackade nätter för honom. De senaste dagarna har han börjat snurra vid läggning också och vi har sista veckorna haft SUPER läggningar, utan protester och ledsamheter. Jag vet inte hur jag ska hantera detta. Han vänjer sig ju(lär sig!) vid att ha sönderhackade nätter där jag kommer till undsättning. Vi är långt ifrån de tidigare fina långa nätterna.
1. Senaste läggningarna har jag lagt solfjäder 1-2 minuter för att markera att han ska vara still och sova och inte stöka och snurra runt. har fungerat lite bättre och då behöver han inte ropa tillaka mig. Gör jag rätt, eller ingriper jag för mkt i förväg?
2. Hur kommer jag vidare med nätterna. Det verkar ju nästan gå inflation i att vända sig och ropa på mamma(han somnar oftast om efter vändning). Ska vi behöva nattkura om honom när han säkert kan vända sig tillbaka själv?
Hoppas på råd!
Annika
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D PS (till mitt andra svar): Herrar är bekväma djur. Möjligen hade de en mamma som skämde bort dem :roll: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"