Jag tycker det är oerhört svårt är att följa den sk standarmodellen. Min son orkar inte vara vaken mer än ca 1,5 timme i stöten, och sover därefter ca 1 timme. Han somnar jätteofta vid mitt bröst och det är jättesvårt att hindra honom att somna, trots att jag bökar med honom och masserar hans handflator.
Kan vi lyckas med SHN-kuren trots att vi har ett helt annat schema på dagarna än vad standardmodellen säger? Är det någon som har erfarenhet av detta?
Sen undrar jag hur man egentligen vet att bebisen är mätt på kvällen. Jag helammar, men försöker ge honom tillägg framför allt på kvällen då han är som oroligast. Han drar och sliter i bröstet och verkar uppenbart frustrerad när det inte kommer något, men han vägrar sedan att ta flaskan ändå. Detta trots att han många gånger tagit flaskan tidigare. Jag tycker ju att han borde ha förstått att det faktiskt kommer mat ur flaskan, eftersom han tagit den tidigare utan problem.
Denna frustration hos honom på kvällarna, gör ju att jag känner mig osäker på om vi kan lyckas med SHN-kuren. Tänk om han i allafall är hungrig trots att han vägrar ta flaskan, och sen plågar vi honom genom SHN-kuren....
Jag behöver råd, snälla!!!!
Måste man följa standardmodellen för att lyc
Hej!!!
Och välkommen!
Visserligen hör det här till kurbarnens forum, du skulle säkert få mera svar där...*ler*
Det skulle åxå underlätta om du anger åldern på ditt lilla barn
Jag har inte kört standardmodellen på min lilla tjej, för jag hittade hit när hon var ca 4 månader, efter det gjorde jag ett schema + att jag började SHN-kura henne, och det gick alldeles utmärkt...
mvh lillan
Och välkommen!
Visserligen hör det här till kurbarnens forum, du skulle säkert få mera svar där...*ler*
Det skulle åxå underlätta om du anger åldern på ditt lilla barn
Jag har inte kört standardmodellen på min lilla tjej, för jag hittade hit när hon var ca 4 månader, efter det gjorde jag ett schema + att jag började SHN-kura henne, och det gick alldeles utmärkt...
mvh lillan
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
Vi lyckades inte heller med standardmodellen, var nog inte särskilt påläst eller motiverad dock. Vi började få rutiner vid 3 månader och kurade vid 5 månader, gick jättebra. SHN-kur är ju till för dom som har problem. De flesta som kör standardmodellen behöver ju ingen regelrätt kur.