Liten rapport från oss!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
kattis73
Kontakt:

Liten rapport från oss!

Inlägg av kattis73 »

Nu har det snart gått 4 veckor sedan vi startade kuren. Det går stålande bra, även om det fortfarande finns lite struliga moment.

Vargtimmarn är bättre igen, fast inte lika bra som den var i slutet av uppföljningsveckan. Isak kan vakna till helt kort vid 4-5, men somnar om av sej själv. Sen brukar han vakna vid 6 oh ligga vaken och jollra en stund, men somnar oftast om, så att vi får väcka. Ibland får jag gå in och vända honom.

Det är fortfarande mycket vagning som gäller för att han ska sova sina dagslurar. Vi ska nog köra en dag-kur under jullovet. Vi har dock börjat ge honom mer förtroende och börjar inte längre vagna så fort han rör sej, utan först om han vaknar på riktigt. Just nu sover han förmiddagslur och det går fantastiskt bra. Jag drog vagnen nåt tag när han hade sovit i 45 minuter, annars har han sovit utan hjälp. Det är 10 minuter kvar på luren. *håller andan* Vi har börjat mörklägga vagnen genom att hänga en filt över sufletten, verkar faktiskt funka bra!

De dagar han sover hela sin fm-lur och mittpådagen-lur så är han lite svår att få att somna på em-luren. Han verkar helt enkelt inte trött. Sen så sover han aldrig mer än max 35 min av sina 45 den luren. Men vad gör väl det. Han är så glad och nöjd på dagarna, det är härligt att se!

I genomsnitt sover han nog 14 timmar per dygn av sina schemalagda 14,45. Han är 6 månader om 1,5 vecka. Han verkar dock klara sej bra på det, eftersom han sällan är trött och gnällig längre, inte ens på kvällen. Men vi håller väl fast vid shemat ändå.

Ja, detta var ju egentligen inga frågor, bara lite rapportering från oss!
:heart: Storebror född -02
:heart: Mellanbror född -05, kurad vid 5 månader
:heart: Lillebror född -09, SM från 3 veckor
:heart: Lillasyster född 120607, SM från start
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Härligt :D Pris och beröm :lol:

Det är bara att fortsätta, lugnt och sakligt som du gör :!: Jag blir så stolt över dig och det är ju verkligen ingenting mot vad lilla älsklingen blir och är :!: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"