Det går åt h-vete
Det går åt h-vete
Efter att lillkillen sovit som en klocka i flera månader, skriker han numera hysteriskt vid läggning och tar inte emot buffning eller solfjäder... vad ska jag göra! igår kväll skrek han i i en timme och under tiden sprang treåringen omkring och kastade ner böcker och kom in i rummet när jag buffade osv. HJÄLP!!
Pojke drygt tre. Kurad vid 8 m?nader sov bra fram till trots?ldern.
Pojke drygt nio m?nader, standardmodellsbarn plus tredagarskur efter sommaren.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
En käpphäst för mig är att inte gödsla med begreppet hysteri. Hysteri är ett tillstånd av yttersta vanmakt som inget litet barn (och ingen vuxen heller, för den delen) får tillåtas hamna i. Ett hysteriskt barn antingen svimmar eller spyr eller båda delarna, och jag vill inte tro att ditt lilla barn förlorade medvetandet. I så fall är det oursäktligt av dig och er att tillåta det.
Eer uppgift är att lugna barnet där det ligger. Det är ramsan som gäller och borde ha gällt länge nu. De övriga verktygen är till för verklig kristilldelning och då duger det inte att gnälla över att han inte "tar emot". Det är er uppgift att se till att han tar emot, dvs låter sig lugnas.
Se hans ickehysteriska skrik som frågor, som kräver sina för honom tillfredsställande svar
Indikationen på att ni gör rätt är hans slutliga reaktion av lättnad.
Ge er inte förrän ni kommit dit
Och vadå, är treåringen en sabotör, eller
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Förstår av din reaktion att du har vissa "betänkligheter" när det gäller mig. (Det har jag själv också...) Men jag vill bara berätta att igår gav jag honom kvällsgröt som han åt med stor aptit, han har hittills inte velat ha det utan somnat gott med bröstmjölk. Efter gröten somnade han så gott utan så mycket som ett pip
Vad gäller min utbrott (som jag skrivit om tidigare) så jobbar jag med mig själv och går hos en psykolog. För mig är det svårt att vara en bra mamma hela tiden, lättare kanske för dig Anna som är en naturbegåvning...
Min treåring har det jobbigt och det skär i mitt hjärta att se det
försöker varje dag att underlätta men misslyckas ofta. Vill ändå tacka för ditt svar som var självklart egentligen. Tack för att du finns
/Flipper
Vad gäller min utbrott (som jag skrivit om tidigare) så jobbar jag med mig själv och går hos en psykolog. För mig är det svårt att vara en bra mamma hela tiden, lättare kanske för dig Anna som är en naturbegåvning...
Min treåring har det jobbigt och det skär i mitt hjärta att se det
Pojke drygt tre. Kurad vid 8 m?nader sov bra fram till trots?ldern.