Party varje morgon!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
mammaT

Party varje morgon!

Inlägg av mammaT »

Hallå!!
Noah, 9 mån, sover utan mankemang både på nätterna och på dagarna. Fantastiskt! Vi kurade i somras.

MEN. Vi sover med monitor i Noahs rum och hör honom bara om han drar igång lite. Alltså inte om han ligger och småpratar. Vilket han verkar göra på morgontimmarna.
Vi var bortresta i helgen och sov i samma rum. vV har morgon kl 7. Mellan 5 och 6.30 ligger sonen glatt pratande, och hojtande och snurrar. Verkar slumra till ibland och somnade om vid 6.30. Mamman sov inte nåt vidare!
Ofta är Noah vaken när jag plockar upp honom kl 7, ibland får jag väcka honom. Behöver aldrig ramsa på morgonen, han är aldrig ledsen. Verkar ha rätt trevligt i mörkret... Han har ALLTID bajsat dagens stora lass.

Nu undrar jag; Sover han för mycket på dagarna eftersom han vaknar så tidigt? Han är trött när han lägger sig, somnar snabbt och sover alltid tiden ut. Ska jag väcka honom efter exakt 45 resp 90 min eller låta honom "kvarta" om han inte vaknar av sig själv?

Vad tror ni?
Emmy

Inlägg av Emmy »

Kan ju vara så att han sover för mycket på dagarna, men marginalkvarten blir bara bra om den används så det ändå blir en naturlig sömncykel. Alltså inte så bra på 45-minutersluren, men 90-minutersluren kan bli 120 med 2 kvartar. Men å andra sidan verkar ju din son ha det trevligt på morgonen i sin ensamhet :wink: , så du kanske ska använda marginalkvarten på morgonen om han inte är vaken vid 7. Vi märkte också när vi var bortresta att vår son låg och pratade på morgonkvisten, men så länge han är nöjd får han filosofera i fred :D :wink: , så han trötta föräldrar kan sova vidare :sleep: .
Stolt mamma till Lowe 050311 och Milia 080814.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"