Ibland kommer vargarna till mig och viskar att mitt barn är för litet, att han kommer vara hungrig hela natten igenom, att det inte kommer hjälpa etc. Men det är i mina svaga stunder då jag är så totalt slut. Jag har en vecka på mig att sätta upp dubbla elstängsel för odjuren! För om en vecka ska vi börja.
Jag vet idag vad vi gör för fel med vår lille. Trafiken till honom stressar honom och vad vi än tagit oss för så har vi fasnat i allt, först var det vagnandet sen var det vyssandet och nu är det buffandet och ätandet. Men eftersom vi inte haft några verktyg att ta till har fällorna slukat oss.
Nu kommer några frågor/tankar som jag undrar över när jag går här och laddar (mina bössor):
1. Idag buffas han till söms många gånger och det får honom oftast att slappna av väldigt bra. Men vi har inte riktigt samma teknik som den som lärs ut. Kan vi fortsätta att använda den vi kör nu eller ska vi byta till den rekomenderande? Idag får han en extra "knuff" få ettan och sen 2 3 4 lite svagare. Vi har vänsterhanden på ryggen men lyfter inte den mellan buffvarven. Hm...förstår
2.Första natten ska vi ju vara hos honom direkt så fort han vaknar och lägga till rätta. Vår prins brukar oftast vakna tvärilsk när han vaknar. Jag har förstått att man ska låta barnet var ifred i väntan på att han ber om hjälp, för då tar han emot buffandet och lugnar sig. Gäller detta även första kurnatten? Eller ska jag buffa direkt även om jag inte tycker att han kan ta emot det (för att han är för arg) och sen sofjäder och ramsa ut?
kram
Gossebarnsmamman