Ensamleksfunderingar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Tessan
Kontakt:

Ensamleksfunderingar

Inlägg av Tessan »

Hej :D
Jag har stött på lite trubbel i ensamleken. :-k :-k Emma har precis gått upp till 45 minuters ensamlek men de sista tre dagarna har hon blivit riktigt ledsen efter 10-15 minuter och jag har väntat på sucken men den kommer inte. Jag har då tagit upp henne efter 20-25 minuter då jag inte riktigt vet hur jag ska göra. Dock har jag varit noga med att ta upp i ett sk tyst ögonblick :-#
För några veckor sen bytte jag ut en del leksaker.

Undrar om det kan vara så att jag ska försöka palla upp henne sittandes istället?
Hon sitter själv men ganska ostadigt och inte länge så i så fall skulle jag behöva palla upp rätt ordentligt men det kanske är det jag ska prova?
Har letat igenom alla ensamlekstrådar men hittar inga tips för den ålder hon är i, men jag är ju rätt säker på hur jag ska göra när hon är äldre :P :P
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
lillan

Inlägg av lillan »

Hej!

Jag hade som samma problem, jag backade, började med att hon fick ha ensamlek i 20 minuter, och sen ökade jag succesivt igen.
Så nu är vi uppe i 45 minuter igen.

Vet inte om det är rätt eller fel, men det funkade... :D

Mvh lillan
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej Lillan!
Jag gjorde som du skrev och det räckte med ett par dagar, nu är vi uppe i 30 minuter igen och jag tror att missnöjet delvis nu beror på en förkylning!

Tack för tipset..
/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"