Jag har en liten tjej som är helt underbar. Hon är 3½ månad och sover natt sedan liten kur runt 2månaders ålder. Hon sover 10h utan problem ibland lite längre beroende på oss
MEN jag har en fråga ang. mat och sömn.
Jag har läst mkt ang. nattning samt sömnen på dagarna både i din bok Anna samt här på forumet. Det vagnas mkt och det gjorde/gör jag också ibland vid behov men aldrig inför sömnen !! Hm, gör jag ngt fel? Linnéa äter ganska omgående efter sömn och sedan när hon blir trött vill hon äta igen och 50/50 så somnar hon och jag kan lägge henne eller så är hon så trött och mätt så hon liksom hackar på bröstet, jag lägger henne, hon tittar upp på mig och somnar som en stock. Men här på forumet läggs barnen och vagnas eller buffas till sömns. Jag testade att inte ge henne mat innan sömn, ja jag förstår att senare skall det bli fasta måltider och somna själv, men tyckte det var så ledsamt när hon låg där och var ledsen och frågande.
Gör jag fel som ger henne mat precis innan sömn ?
Skall man låta den lilla äta så mkt hon bara orkar och kan enbart en gång per vakentid?
Om ja, vilken ålder skall detta strikt införas?
Om nej, kommer detta att fixa sig självt när hon börjar äta go välling och smakportioner samt när bröstet vänjs bort?
Kram till er alla