ramsan tar inte??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
arvids mamma

ramsan tar inte??

Inlägg av arvids mamma »

Jag är nog frågvisast här just nu! :D :D
Jag är så glad över att ha hittat detta forum och jag är imponerad över AnnaW som verkligen hjälper till här!!

När jag läst omkring här på forumet så har jag fått en misstanke...och även min man Mats; jag tror inte attt ramsan tar...? Jag/vi ramsar t.ex på morgonen och på dagen och då skriker han bara MEER. Han går igång på ramsan känns det som. Jag ramsar t.om innan han skriker upp sig utan när han börjar "muttra", men det hjälper inte. Har försökt att vara konsekvent med bekräftelsen. Så som läget är nu kan han vara vaken 90 min på morgonen och oftast 45 min på dagen, när han ska sova!!

Hur får man ramsan att ta? vad har vi gjort för fel???
Jag HAR läst boken flera gånger och klurat, men blir inte smartare för det. :D
KHoppas på svar! kram!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Ramsan har blivit dialog och underhållning - ni ramsar ikapp :wink: !

:idea: Du ska bara ramsa när du lägger ner - därefter avvakta och ramsa endast när/om han är ledsen. Mutter, gnöl och även ilsket bröl klarar han sjölv. Din ramsa blir - som du märker - rena bensinen på hans lilla muttrande. Han vill ha sin privata sfär när han lagt sig och du "stör" faktiskt - svårt att tro :wink: !

:idea: Natta alltså med ramsan och UT och gör bekräftande trgghetsljud i huset (prat och annat som låter hemtrevligt). Det är precis lika mycket "värt" som ramsan!

:idea: På morgonen ger du en PANG-ramsa vid första pipet däreftet avvaktar du och låter honom få reagera ut om han behöver. Ramsa om/när han blir ledsen igen.

:idea: Ramsan kommer att "ta" när den kommer i rätt skede - då ett barn är ledset och behöver gungas till ro av rytmen i ramsan!

:D Lycka till!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"