Hon vill att jag ska bära henne. Det orkar jag inte så hon får sitta i mitt knä på en stol, men det är hon inte intresserad av.
Idag gav jag hennes första förvisning. Hon ville ha mjölk och jag sa att ska du dricka mjölk får du sitta i din stol och satte henne i stolen. Fullständigt sammanbrott. Sur arg och ledsen samtidigt. Hon vill gå ner, utan att dricka mjölk. Inget problem.
Hon vill sitta på en annan stol och får det. Hon tjatar om mjölk igen och jag upprepar att hon får mjölk när hon sitter i sin stol. (vet inte om det är helt rätt men jag vill ha det så - fast jag har gett mig vid något tillfälle och det är ju INTE bra
Hon går ner från stolen och vill ha klementin (atatin
Snyftar och gråter. Vid första tystnaden går jag in och hon säger nej direkt så jag går ut igen. Efter ett tag tystnar hon igen så jag går in och säger kom så skalar vi potatis.
Nä, säger hon tyst (inte sur eller ledsen längre) och så vänder hon sig om med tummen i munnen.
Jag går ut i köket.
Efter ett tag så hör jag henne prata, så jag går in och hämtar henne. Nu är hon glad. Vi gör potatismos och köttbullar. Allt är bra tills jag lyfter över henne i stolen och vi ska äta. Då bryter hon ihop igen.
Tooua, toua (=sova). Hon vill alltså till sängen igen. Jag bär i henne och allt är bra igen, för denna gången
Vad gör jag????
/LO