Hur bekräfta utan ramsa? (barn upp till 3,5 mån)

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Nancy

Hur bekräfta utan ramsa? (barn upp till 3,5 mån)

Inlägg av Nancy »

För barn mindre än 3,5 mån används ju inte ramsa. Undrar därför hur vi skall ge bekräftelse åt vår lilla dotter då hon kommit till ro :?:

Står inför tredje natten med syfte att få bort nattmålet och sova gott. Vi använder vagning, tillrättaläggande och solfjäder som verktyg.

Tack på förhand :!:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Efter (allt kortare) vagning ger du ett snabbt litet skak fram och tillbaka i barnvagnshandtaget, ett par sekunder bara. Det satter punkt och far sista "ordet", precis som bekraftelseramsan sedan.

:D Efter tillrattalaggande med eller utan solfjader ger du ett litet fast, mjukt men avslutande tryck over hela lilla kroppen, en gang for alla liksom, inte flyttandes omkring med handerna och inte klappandes utan som - ja - bekraftelse. "Sa! Dar satt den!" ungefar :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Tack Anna :!:

Är det viktigt att bekräfta frågor som dottern efter en stund löser själv eller stör jag bara då :?:

Vilket är bäst vid "kris", vagning eller solfjäder :?:

:oops: :evil: Och sen snälla, stoppa mig någon med en rejäl buff så jag slutar leta frågor och istället vågar tro på lillan och mig själv...
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D BUFF BUFF BUFF BUFF :!:

Sluta nu fraga sa forbaskat sjalv (innan lilla Leia ens har borjat :shock: :roll: :wink: :lol: ) och koppla pa

1. Attityden av sjalvklarhet (du har ju sjutton bebisar till i rummet bredvid, remember :?: )

2. Oronen. Dem man lyssnar pa sma barn med. Ett pa varje sida om huvudet. Hittar du :?: :lol:

Du stor med onodig trafik (onodig narvaro o h t). Avvkta och se vartat det barkar. Det tar sin lilla stund. Se 2.

Bast gar inte att saga generellt. Du kanner vad som funkar bast, men korta ner for varje gang. Se 1.

Det ar inte sarskilt konstigt, det hela (BUFF BUFF :!: ) - det handlar om att proppa lillla ungen full med mat och sedan hjalpa henne en smula att komma i ro, om det skulle behovas :wink: Latt som en platt :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"