Han bara skriker på morgonen!!
-
arvids mamma
Han bara skriker på morgonen!!
Hej! Arvid,81/2 månad, kurades för cirka 2 månader sen. Det gick bra, han sover nu kl 18.30- 6.30. Problemet är att först tänkte vi 19-7, men det gick inte. Nu vaknar han plötsligt (sen två veckor) kl 6 eller tidigare och vägrar somnar om. vi ramsar innan han skriker upp sig, dvs när han vaknar till, men det funkar inte. tillslut låter han helt hysterisk, blir tyst någon minut och börja sedan igen!!?? så håller han på i minst 45 min OM han somnar om. Det tar alltid 45-90 min innan han somnar om på natten. Vad gör vi för fel??? Det känns hemskt och jag känner mig helt gråtfärdig. Vi kan ju inte vänta tills han blir tyst för att ta upp honom på morgonen för då får vi vänta i timmmar!! Känns som en himla tråkig start på morgonen för både honom och oss!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Men vad ni an gor, funkar det inte utan Attityden av sjalvklarhet. Den dar latta, tveklosa handen maste till.
Och den kan ni inte begara att lilla alsklingen ska ge er, som ni nu bombarderar med fragor sjalva (er osakerhet). Han vantar pa ER lugnande ledning. Den kan han inte ge sig sjalv.
Attityden kan man faktiskt lasa sig till om man verkligen gar in for att forsoka FORSTA vad SHN ar fragan om, sa att man vet exakt vad man gor och varfor, i varje strund, nar man kommer sa langt som till barnet. Barnet gor inte jobbet at en. Barnet fragar och fragar och fragar... Och har ratt till genomtankta, genomforda svar och i ordets sanna mening betryggande svar
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022