hur får jag ihop vårt schema

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
LindaVega

hur får jag ihop vårt schema

Inlägg av LindaVega »

Hej!

har en fråga angående vårt schema. Har skrivit förut och fått bra råd
Vi får inte ihop våra dagar på slutet riktigt, ofta är lilltjejen alldeles för trött när vi ska lägga henne, vilket innebär att vi tidigarelägger hennes kvällar titt som tätt. :?

Så här ser schemat ut
7.00 mat (ammas)
9.9.45 sova
10.00-10.30 gröt + ammas
12.00-14.00sova ute i vagn
14.00 puré + ammas
16.00-16.45 sova
17.00 gröt + ammas
18.00 bad
18.30 nattslurk
19.00 sova natt

Vega klarar som MAX vara vaken 2 timmar, sedan blir hon väldigt trött. Det innebär som sagt att kvällen blir lite för lång och det är ofta hon får sova vid halvsju ( direkt efter nattslurk) Det är väl egentligen inget problem ( men då blir ju natten lite väl lång) Hon är 6 månader ( 4 månader korrigerad ålder)
Är det någon som har bra tips på hur man kan lägga upp schemat på annat sätt ( jag är slut på ideér just nu....) :idea:

tack
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Love

Inlägg av Love »

Hej Linda!
Jag tycker att du kan hålla fast vid schemat som ni har om det funkar bra i övrigt. Du kan alltid lägga en halvtimma tidigare på kvällen så det är inga problem. Bara om några veckor kommer hon att orka mer så ändra inget nu.
Lycka till!
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Lisa S

Inlägg av Lisa S »

Hej!

Jag tycker också att schemat ser jättebra ut. I tråden "9 frågor ang prematur och SHN (långt)", längst ner just nu, har jag klistrat in schemat för min dotter när hon var fyra månader och hon sov faktiskt ännu mindre nu än vad din flicka gör. :shock:

Lycka till! :wink:
Lisa
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"