En vecka innan resestart ändrade vi till ett sömnpass i stället för två. Första dagarna gick kanon sen började vargtimmarna spöka ordentligt, läggningskrångel som på posten och sen fick vi inte till det riktigt med de korta extrapassen (5 alt. 20min). Det ledde till en helt övertröttad bebis och sliten mamma. Så dagen innan avresa vände allt. Tjejen somnade efter lunch och sov sen i 3hela timmar för att sen vakna glad och pigg.
Tågresan till oslo tog oss 6h. Befarade att det skulle bli lååånga timmar. Efter första 1,5 (som förflöt snabbt med att charma alla medresenärer, mys i gången, fika och tittut med de bakom oss) var det dags för lunch och sömn. Kunde ha vagnen uppställd i utrymmet vid toaletten och där sov tjejen i 2h. Själv fick jag gå och köpa mig en bok för att fördriva tiden med. Sista timmarna gick lika bra med några roliga leksaker och böcker. Väl framme i Oslo har hon verkligen satts på prov men vi har hela tiden hållt schemat med sömnen. Hon har sovit i vagnen på stan, på tur, pendeltåg & när vi varit bortbjudna på middag samt i resesäng på natten. Dagarna har varit händelserika men det har aldrig varit några problem att ha henne med. Som en liten sol och ängel O:) har hon varit. Sista prövningen kom med hemresan som gick med nattåget hem. E somnade i resesängen och sen flyttade jag över henne till vagnen när vi skulle gå till stationen. Hon sov hela tiden från 19 i sängen till tåget över till bädd där och fram till 4 på morgonen. Då var det svårt att somna om - så konstigt ställe
Är så tacksam över den harmoni som faktiskt finns kring oss numera. Vi kan tryggt njuta av livet utan att behöva oroa oss för att det ska spåra ur. Tack än en gång för all hjälp, speciellt till dig Anna