Kris, kris och panik!
Var uppe inatt i timmar och buffade lille bebisen, som inte vill sova. Han vill ligga kloss intill mamma och snutta, nåt jag naturligtvis har duktigt lärt honom.. Nu var det emellertid dags att kavla upp ärmarna och lära bebisen (6 månader) sova själv, nåt som gick prickfritt med storerbror då det begav sig. Men bebisen blir inte lugn av buffningen, till slut somnar han av ren utmattning. Och vaknar om en stund, trött, förvirrad och skitarg. Skulle lika gärna kunna spara ryggen och köra skrikmetoden, känns det som. För nu är vi inne på dygn fyra, och det har inte vänt, om nåt har det blivit värre.
Vad gör jag för fel??! Om någon kan hjälpa mig vore det himla bra!
Buffningen funkar inte..
-
malkon mimmil?inen
-
malkon mimmil?inen
Nu inne på dygn fem. Vi är helt slutkörda efter ytterligare en natt av buffande, ramsande. Bebisen är förkyld som sjutton, helt tät i näsan på natten och en läskig hosta. Nästäppan löste vi dock i sängen, med mängder av bröstmjölk i lilla nosen tills han nös ut allt tjockt snor. Men faktum är att jag är redo att ge upp och agera napp om nätterna igen; då får jag åtminstone ligga ner om än inte sova. VARFÖR funkar inte buffningen?
Hjälp..
Hjälp..
-
malkon mimmil?inen
Hej!
Förstår inte riktigt av ditt meddelande om du kör hela kuren utan undantag eller ej?!?
Om så är fallet, har du läst allt som finns att läsa, igen och igen... och igen
!?
Natt 2 är ju meningen att ramsan skall ta över helt om det inte blir riktig kris då buffningen och/eller solfjäder skall användas. Jag tycker det låter som ni fastnat i buffandet, dessutom, har ni övat buffning på varandra innan?
Känns lite underligt men supereffektivt jag lovar!
(speciellt roligt då mannen krånglar med att hela tiden hålla huvudet uppe, "vill ju bara göra det hela mer verklighetstroget"
)
Det här fixar ni!!! Den självklara attityden och att fortsätta läsa allt som finns härinne och i boken, igen och igen hjälper er på vägen!
Lycka till!
Förstår inte riktigt av ditt meddelande om du kör hela kuren utan undantag eller ej?!?
Om så är fallet, har du läst allt som finns att läsa, igen och igen... och igen
Natt 2 är ju meningen att ramsan skall ta över helt om det inte blir riktig kris då buffningen och/eller solfjäder skall användas. Jag tycker det låter som ni fastnat i buffandet, dessutom, har ni övat buffning på varandra innan?
Det här fixar ni!!! Den självklara attityden och att fortsätta läsa allt som finns härinne och i boken, igen och igen hjälper er på vägen!
Lycka till!
-
malkon mimmil?inen
Man kan väl säga att vi gav upp. Bebisen är tillbaka i mammas säng.
Å andra sidan har vi just fått veta att han måste opereras om två månader, sen kommer det att dröja länge innan jag ens kan hålla honom intill mig igen. Jag ämnar njuta varenda sekunds kroppskontakt med honom tills dess, vi får fixa med sovandet sen. Men tack för tipsen, och visst har du rätt - vi fastnade i buffandet!
Å andra sidan har vi just fått veta att han måste opereras om två månader, sen kommer det att dröja länge innan jag ens kan hålla honom intill mig igen. Jag ämnar njuta varenda sekunds kroppskontakt med honom tills dess, vi får fixa med sovandet sen. Men tack för tipsen, och visst har du rätt - vi fastnade i buffandet!