HJÄLP! Plötsligt skrikigt vid läggning!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Anthea

HJÄLP! Plötsligt skrikigt vid läggning!

Inlägg av Anthea »

Nu måste jag få hjälp. Helt plötsligt har min gosse, 14 månader, börjat gallskrika vid läggningen. Han har somnat så gott i sin säng och i måndags kväll bara tvärvände alltihop. Han började inskolas på dagis i måndags och det var ju en ny grej men han var bara där ihop med storasyster och pappa i en timme på besök, sedan har det utökats lite varje dag.

Hur gör jag? Ska jag låta honom skrika och ramsa och inte alls gå in? Vi har provat att gå in och buffa när det varit kris men det känns som att han skriker för att vi ska komma in och buffa - till slut är han ju så trött att vi buffar honom till sömn på några sekunder och så ska vi ju inte göra.

Ge mig råd och tips.

Kvällsrutinerna är precis som förut, vi stoppar ner en glad unge, det är tyst i ett par minuter och sen sätter han igång. Vi ramsar utanför dörren, grejar vidare med vad vi nu håller på med och han skriker och skriker. Går förbi och pangramsar nån gång emellanåt men till slut skriker han så intensivt och verkligen ledset så att vi går in och buffar. Ska vi skippa det? Det är jobbigt att han ska skrika så, det känns inte riktigt rätt. Men å andra sidan reagerar han väl bara? Han ska ju inte skrika sig till sömn, utmattad. Vi försöker verkligen lägga honom när han är glad och inte alltför trött men ändå tillräckligt trött för att sova. HJÄLP NÅN!
Mamma till tv? barnaboksbarn, f?dda dec 02 och juli 04.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"