Kollade lite vad andra skrivit om sjukdom och kurbarn osv. Kände att det fixar sig nog. Första natten var helt ok. Lite gnöl innan somning men inte farligt. Vaknade en gång och var vaken i ca 1.5h Vi tog tempen, gav suppar och även lite ersättning. Han hade inte ätit nåt på kvällen. Somnade sen och sov utan problem till 07.00 då det är morgon.
Dagslurarna har strulat lite då han sovit mindre. Andra natten lite gnöl men sen somnade han. Vaknade en gång och fick ramsa varpå han somnade om. Vaknade sen igen efter ca 2 h och det tog en dryg timma innan han somnade. Somnade på solfjäder till slut. Sen var han vaken mellan 05 och 06.30 då jag tog upp honom (vi fick honom inte till att somna om trots buff, solfjäder och ramsor). Försökte få honom lugn och låtsades att det var en hääärlig morgon. Dagslurarna funkade bättre idag. Dessvärre fick vi knappt i honom någon ersättning ikväll heller. Det tog honom sen nästan en timme innan han somnade! Så har vi inte haft det sen första kurnatten. Nu är jag såklart orolig inför natten.
Vi har verkligen försökt att göra allt man ska och vi har inte tagit upp honom. Det enda som vi gjort "fel" är att ge honom lite ersättning mitt i natten samt tagit upp honom 30 minuter tidigare idag. Vad ska vi göra för att få honom lugn? Jag vill inte att han tappar allt det vi jobbat för nu men samtidigt är jag nästan redo att ge upp.
Har ni tips?
Madeleine
ngt uppgiven...