Fuska dagtid tills natten flyter bättre?
Fuska dagtid tills natten flyter bättre?
Vore det OK att under dagtid fortsätta gå med min pojke i vagnen tills han somnar så som han är van vid, tills han sover bättre nattetid? Men jag trodde att man borde köra dag och natt på samma gång så att det inte blev dubbla budskap. Eller är det OK att buffa och ramsa nattetid, men vagna och ramsa dagtid till en start och senare börja med tupplurarna i hans spjälsäng. Det börjar bli dåligt väder här och jag vet att det innom en månad är nödvändigt att han kan sova i spjälsängen innomhus dagtid.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Du ska kunna läsa om allt detta i SHN-boken
Och du är alldeles i början av kuren. Så dra inga växlar på någonting - se framåt, och håll målet för ögonen: han ska sova så gott, sina tider som du bestämt; tiderna är det viktigaste här nu och ATT han sover (någorlunda), och till den änden tar man till de redskap som finns och som man märker fungerar, dvs gör honom lugn och ger honom förutsättningarna att sova så gott.
Du har jobbat storartat hittills så fortsätt bara med det, men jag vill ändå råda dig att läsa på, mer och igen och allt och en gång till
Pris och beröm och återkom
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022