Dagsömn

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
elsa

Dagsömn

Inlägg av elsa »

Körde kuren när lillebror var 4 månader (idag 6mån). Fungerade över all förväntan. Ramsandet fungerade dock inte så bra på dagtid i vagnen men eftersom nätterna fungerade så bra kändes det inte så angeläget. Då... Fastnade till slut i vagnträsket. Kavlade upp ärmarna och tog sats med ramsa, solfjäder och tillslut buff. Killen blev jättearg. Efter ramsa och solfjäder i 45 minuter gav jag upp och plockar upp en ursinnig liten kille som genast ler mot mig. Nu fungerar inte dagslurarna alls. Tipsoch råd mottages tacksamt!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ajaj :shock: Det blir till att köra en liten mini-omkurning :!: Åter till ordningen, gör inte som du vet är fel (=totalförvirring för honom) utan läs på, ladda och styr upp (dig själv) :lol: :!: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
elsa

Inlägg av elsa »

Ibland behövs så lite. några ord på vägen och modet återvänder. Tack! Dagslurarna fungerar bättre. Vi är på banan igen.

En solfjäderfråga. Har tillämpat detta ett par gånger och det känns som katastrof varje gång. Killen blir vansinnigt arg. Skriker upp sig, hostar spottar och fräser och blir ännu argare när jag försöker lugna honom med buffning. Har hört sägas att jag är envis, så jag kanske får vad jag förtjänar :wink: Skall jag hålla kvar honom med solfjädern tills han blir lugn, det får taden tid det tar eller skall jag söka en annan lösning? De gånger vi kämpat har vi hållit på 40-45 minuter.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"