Mat under vargtimmen? Tips behövs för hungrig son

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Madeleine

Mat under vargtimmen? Tips behövs för hungrig son

Inlägg av Madeleine »

Vi kurade vår nu 6 månader gamla son för 2.5 vecka sen och har lite problem med vargtimmen. :( Jag vet att det kan hålla i sig ett par veckor men mitt problem (orosvarg) är att han är hungrig. Han lägger sig 19.00 på kvällen och äter lite välling/ersättning strax innan (ca 100ml får vi i honom i nuläget). Under vargtimmen kan han vara vaken mellan 20 min och 1h innan han somnar om. När vi väl tar upp honom vid 07-tiden så är han såååå hungrig. Han hugger tag i halsen om mig och suger sig fast. Min fråga är om det är ok att ge honom välling i sängen vid 05-tiden och låta honom somna om efter den? En morgon gjorde vi detta (vet att det är inte helt rätt enl. metoden [-X ) och han sov till 07.00 och vaknade lugnt och inte skrikandes. :lol:

På kvällarna somnar han numera helt lugnt av sig själv :D och det är så skönt. Men det känns inte bra att jag tror han skriker för att han är hungrig. Jag trugar alllt jag kan under dagen med mat men det har inte hjälpt.

Jag vill inte förstöra resten av natten för han sover oftast till fyra el femtiden utan att behöva hjälp av ramsa mm. Han kan somna om själv. Men sen är det som förgjort. Snälla någon - är det ok att ge honom mat eller har ni något annat tips?

/madeleine
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D En gång är ingen gång - åt båda hållen, så att säga. Somnade han om efter påfyllning under vargtimmen betyder tyvärr inte det att han skulle fortsätta med det. Dvs han skulle fortsätta äta (så länge du fortsatte servera) men inte somna om :cry: Det är bara en tidsfråga (och en kort sådan). Så på sikt är inte den lösningen bra alls.

Underbart att ni gjort ett så fint jobb :!: Pris och beröm :lol: Men varför inte göra det klart :?:

Jag törs lova dig att han INTE skriker för att han är hungrig. Han bara undrar vad som gäller. Är det morgon :?: Är det någon där :?: Stryker vargen omkring :?: Är han ensam i världen :?: Etc etc. Ramsan är till för att ge svaren. Se gärna Tips på vägen om morgnarna :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"