Sådant kan hända i de bästa familjer

! Men det ger inga bra resultat... Så du måste bestämma dig för hur du ska hantera detta. Innan dess står både du och barnet handfallet!

Mitt tips efter mogonens lilla händelse är att nu får man vända på steken. Nu har det blivit ett "befäst" bekymmer. Inget fel i det - man kan fixa det också

!

I detta läget hade jag vi första pipet på morgonen gått in och gett besked. Jag kopierar mig själv från ett tidigare inlägg: "En så stor flicka kan man lugna med tillrättaläggande och solfjäder/omstoppning. Stoppa om med handfasta tag. Jag har en egen variant som funkar jättebra i sådana lägen.Jag brukar högt och tydligt säga "Du ligger i sängen och sover. Här har du din
kudde, ditt
täcke, din
gosefilt och "
namnet på barnet". SÅ - nu kan du
sova igen. Natti nu - sov så gott!" Här brukar jag säga detta 2-3 gånger medan jag "håller" omstoppningen tills barnet blir lugnt. Därefter ut med ramsan och ATTITYDEN!" När du gjort detta så har du redan varit inne och då brukar man känna att man kan köra på med ramsan utan att gå in i fortsättningen. Det handlar om psykologi...

Så därefter är det bara ramsan som gäller! Skulle jag gissa så tar det säkert 45 minuter innan omsomning första morgonen. Därefter krymper den tiden för varje dag. På en vecka vågar jag lova att det gått förbi!

OBS! Att gå in så som ovan beskrivet det gör du bara
de första två mornarna! Därefter ska du ge samma besked vid första pipet med hjälp av ditt ramsande! Därefter avvakta in i det längsta innan du ingriper igen. INTE gå in - utan bara ramsa! Ramsan är precis lika mycket "värd" som din fysiska närvaro och dessutom är den mycket mer effektiv. Den ger tydliga besked och förvirrar inte - vilket en in och ut-springande öm moder gör

.

Som det är nu så har han/du fastnat i "vaknar till - skriker- gnäller-mamma kommer- mamma går -skriker-gnäller-mamma kommer - skriker-gnäller-upp". Han tror att det är så det ska vara iom att det är det du visar honom! Så nuär det dags att visa annorlunda - OM du verkligen vill och tror på det! Det finns inga måsten men eftersom du frågar så svarar jag så som jag tycker är det bästa att göra i en sådan situation!

Lycka till!