Lille sonen Axel, 8 månader + en dryg vecka, har börjat sova allt sämre på nättenra. Många uppvak och tiiiiidiga mornar.
Nu har vi påbörjat kuren. Sambon tog 1:a natten. Jag sov på annat håll och komm hem vid 06.00. Axel ska sova 19.30-7 har vi bestämt. Han somnade ca klockan 8. Var vaken ca en timme mellan 00.30-01.35 och ca en halvtimme mellan 03-03.25. Ramsan har, enligt sambon, haft varierande resultat, ibland har den lugnat, ibland har han blivit ledsen av den. Dessa uppvak är färre än det brukar vara när han sovit med mig och bröstet bredvid, då har han nu på slutet vaknat ibland varje timme. Problemet denna första natt var att han vaknade 5.30 (hans normala "morgontid") och då gick det omöjligt att få honom att somna om. Han blev då allt mer ledsen. Sambon buffade och ramsade och hade sig... 6.45 i ett ögonblick av tystnad (jo det fanns några sådana men han börejade snart om att skrika igen) stormade vi in och gjorde morgon... Han började då gråta förtvivlat och sträckte händerna mot oss. Eftersom man inte ska ta upp ett skrikande barn (?) skojade vi och busade tills han iallafall klämde fram ett litet leende mellan tårarna och då tog vi upp honom. Rätt eller fel?
Vi vet att det egentligen ska vara samma person som tar de två första nätterna men sambon är minst sagt slut... Så jag ska ta denna nästa natt, alltså natt nummer två.
Något särskilt att vänta sig eller tänka på då en ny person går in natt nr två?
Och hur ska jag hantera situationen om han vaknar redan 5.30 också denna morgon vilket väl är rätt troligt eftersom han är van vid den tiden?
Vet att det är kort varsel men vi är mycket tacksamma om någon hinner svara.