Jaha, då var det dax att förlänga natten till 12 timmar för oss
Kan inte säga att 10 timmars nätterna sitter sådär bergfast trots att vi har försökt nu i ca 3 veckor
Dagslurarna fungerar superbra och läggningen är rena drömmen, puss, puss, ner i sängen, ut och inte ett knyst
...men det är just dessa uppvaknanden nattetid och främst då under vargtimmen
Nåja, nu har mamma bestämmt att lille klimpen i alla fall ska sova 12 timmar fr.o.m i natt och uppladdning sker med b.l.a avskärmning och massor av mat
Har inte använt ramsan men tänker börja med den i natt vid behov (spännande
Känner mig helladdad för "uppdraget", men....
...uppenbarligen har jag ju gjort något litet fel under den här tiden som gått, eftersom vi inte kommit tillrätta med uppvaknandena på natten.
Vissa nätter har killen somnat om själv de gånger han vaknat, efter att ha gnölat, ibland skrikit ilsket en liten stund (vilket jag har låtit honom ta hand om helt själv
Men vissa nätter har han verkligen inte gett sig, utan skriket har blivit värre och värre och till slut ledset
Det jag nu funderar över är om jag kanske fortfarande ingriper för snabbt, tycker inte att det känns som det men nånting gör jag ju fel
Speciellt under vartimmen har det hänt ganska ofta att jag inte får till något omsomnande över huvud taget (mellan ca 04.30-06.00)
Är det någon som har något bra tips
Jag vet ju att man kan ta till hög musik mm, men det känns inta aktuellt kl 04.30 med två till barn som ska upp till skolan
Det känns ju lite extra angeläget nu när han ska sova en timme till på morgonen, kan ju inte gärna tampas 2 1/2 timme varje morgon
Oj då, nu måste jag gå och väcka killen, har sovit över marginalkvarten till och med