Hej!
Har letat lite bland inläggen men inte hittat vad jag söker. Finns det någon sammanställning någon stans där man kan läsa hur mycket sömn barnen behöver vid olika åldrar. Min 15,5 månaders sover ju 13,5 timmar per dygn men jag börjar undra om det är lite för mycket? Vid vilken ålder skall man ner på 13 timmar? Och hur gammal skall man vara när man börjar sova 11 timmar per dygn istället för 12 timmar? Mvh Eva
Sömnbehov per dygn?
Sömnbehov per dygn?
Bonne och hemmamamma till Johannes september 01 och Josefina maj 04
-
Lotta Sthlm
Hej!
Dit Lotta Sthlm hänvisar ser du som sagt vad som gäller
Vill bara tillägga att det dröjer flera ÅR tills det är tal om 11 timmars natt.
Efter vad jag har för mig ska de sova 12 timmar/dygn upp till 9-10 års åldern, är osäker, kan det stämma?
I vilket fall ser du ju i länken, att din grabb behöver 13,5 tim/dygn fram till 2 års-åldern, minst i alla fall. Jag tog bort middagsluren för stora flickan Clara, dryga 4 år, för några veckor sedan (utom de 3 förmiddagar hon går på dagis i veckan, då sover hon 20 minuter) Hon har 12 timmar natt.
kram anna
Dit Lotta Sthlm hänvisar ser du som sagt vad som gäller
Vill bara tillägga att det dröjer flera ÅR tills det är tal om 11 timmars natt.
Efter vad jag har för mig ska de sova 12 timmar/dygn upp till 9-10 års åldern, är osäker, kan det stämma?
I vilket fall ser du ju i länken, att din grabb behöver 13,5 tim/dygn fram till 2 års-åldern, minst i alla fall. Jag tog bort middagsluren för stora flickan Clara, dryga 4 år, för några veckor sedan (utom de 3 förmiddagar hon går på dagis i veckan, då sover hon 20 minuter) Hon har 12 timmar natt.
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022