Oj då, jag hanna lagom skriva ett inlägg för allt gick som smort med kuren. Men så förstås, nu femte kvällen, fick lillprinsen värsta paniken. Han vrålskrek och var riktigt ledsen. Varvid jag förstås hamnade i buffträsket eftersom inte ens solfjädern dög idag (funkade suveränt igår).... Han ville inte lyssna på mina ramsor. Vissa av dem gick hem men han startade hela tiden på nytt. Jag blev helt ställd vad jag skulle göra. Han bara vände sig tillbaka på rygg hela tiden och gallskrek. Det gick knappt att lägga honom tillrätta för då började han. Så har han inte varit någon kväll. Något lite mer igår än 3:e kvällen. Men natten gick ju jättebra. Inga problem där. Kan det bero på övertrötthet (sov dåligt på em-luren) eller magnknip eller nåt?
Usch, hur ska nu natten bli. Jag får inte hamna i nåt "träsk" i alla fall...
Vore tacksam för något svar!
Madeleine
Desperado..
Hjälp - bebis helt desperat vid läggning!
Lillprinsen gallskrek "och var riktigt ledsen".. är du alldeles säker på att han inte bara var arg?
Hur som helst, med din säkra attityd ger du honom ett klart besked och ser det som ett UNDANTAG.
Låt nu inga vargar komma sättandes! Han litar på att Du vet bäst - tala om vad som gäller.
Lycka till! Morsan
Hur som helst, med din säkra attityd ger du honom ett klart besked och ser det som ett UNDANTAG.
Låt nu inga vargar komma sättandes! Han litar på att Du vet bäst - tala om vad som gäller.
Lycka till! Morsan
Leoparden ?r f?dd 3/9-2004
Ja, jag kanske släppte in vargen lite för mycket. Men han skrek alldelels förfärligt. Han var ledsen redan innan av trötthet. Men skrattade ändå lite innan sängen. Men det är väl ok att skrika ett tag innan han somnar? Bara jag kör bekräftelseramsan sen? Jag får försöka undvika att trampa in i onödan inatt. Om det behövs.
Tack för svar!
Madeleine
Tack för svar!
Madeleine
Det är OK att skrika lite innan man somnar (inte varje dag, men vem av oss har toppenhumör samtliga dagar?).
Han var säkert övertrött. Kör rutinerna som vanligt i morgon bara, vår son är aldrig sur när han vaknar även om han skrikit/surat en kvart vid insoming. /Mvh Morsan
Han var säkert övertrött. Kör rutinerna som vanligt i morgon bara, vår son är aldrig sur när han vaknar även om han skrikit/surat en kvart vid insoming. /Mvh Morsan
Leoparden ?r f?dd 3/9-2004
Tack igen för svar! Känns betryggande. Jag hoppas på en bra natt i alla fall. Han var ju lite kinkig igår kväll också och sov ändå toppenbra. Undrar bara när han ska somna glad och helt lugnt utan gnäll. Jag ska INTE släppa in vargen imorgon. Ska försöka följa schemat till punkt och pricka också. Kanske har det blivit någon miss där. Inte med sovtiderna men mattiderna på slutet blev kanske en kvart tidigare och lite ihopdragna. Är lite orolig att han behöver mer mjölk än vad som finns. Grabben vill ju inte ta flaska heller.
Jag ska ihärda för det har som sagt varit kanon hittills. Förutom denna kväll då...
Tack!
Madeleine
Jag ska ihärda för det har som sagt varit kanon hittills. Förutom denna kväll då...
Tack!
Madeleine