Det är "magic"!!! - men vad händer nu p&

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Madeleine

Det är "magic"!!! - men vad händer nu p&

Inlägg av Madeleine »

Detta är helt otroligt. Nu har vi gjort fjärde natten på Alexander 5 månader. Och han sov nästan hela natten! Vaknade till 3 gånger väldigt kort och somnade själv utan hjälp. Vaknade sen rejält vid 0515 och fick han lite ramsor och till slut en solfjäder och somnade utan problem på den! Och sov fram tills han skulle väckas 07.00. Jag är helt tagen av detta fenomen. Vår 3-åring sov inte så bra över huvudtaget förrän han blev 2.5 år. Och aldrig fick vi bra hjälp på BVC fast jag kände att han alltid sov för lite. Jag är så ledsen för att han aldrig fick någon riktigt bra chans. Och Alexander vaknade innan kuren ca 10 gånger per natt och fick snutta hos mamma.

Jag måste erkänna att jag varit lite skeptisk till dig Anna Wahlgren innan jag beslöt mig för att ändå köpa senaste boken. Och nu är jag nog såld, jag med! Jag måste nog gå och köpa Barnaboken också för att se vad du har mer för tips och tricks! Vi ska försöka vara rädda om Alexanders sömn och använda verktygen vid behov. Hoppas allt fortsätter enligt plan nu.

Vi ska bara försöka få honom ta flaskan för det vägrar han. Och gröt verkan han inte heller gilla tyvärr. Men katrinplommonpuré är poppis!

MEN, vi ska på bröllop i nästa vecka. Bara ett par dagar efter uppföljningsveckan. Jag är så rädd att vi ska göra fel att jag nästan vill stanna hemma... Kan vi ändra just den dagen och natta Alexander i vagnen istället för spjälsängen? Och sen flytta över honom till resesängen när vi kommer tillbaka till hotellet? Som sagt, det är ju bara ett par dagar efter uppföljningsveckan på kuren och jag vill INTE förstöra något nu.

Vore tacksam om någon som vet kan hjälpa mig med detta lilla huvudbry.

Tack!
Madeleine
br

Inlägg av br »

det kommer att gå utmärkt att natt i vagnen och lägga över i sängen sedan! Det har skrivits en del här om att somna borta vid fester och annat. Kolla via search så kanske du hittar några trådar i ämnet.
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, br :D

Härligt, Madeleine :D Pris och beröm :lol:

Ja, skeptisk mot mig kan man vara, men det är svårt att vara skeptisk inför en liten unge som sover gott och mår bra :lol: :lol:

Bra att ni verkligen är rädda om saker och ting nu vilket betyder kontinuerlig påläsning och uppmärksamhet så ni inte släpper in minsta lilla orosvarg någonsin, till barnet.

Tror nog du kan hitta en del annat användbart i Barnaboken också :lol:

Inför bröllopet, odla Attityden och håll tiderna. Allting ska kännas komplett självklart för llla älsklingen: full förtröstan på att ni vet vad ni gör :lol: och att det är till hans självklart bästa :P
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"