Har bestämt mig att börja med kuren på min 12-månaders lilla Lina. Bor i Malmö nu och ska flytta till ett litet hus mitt i skogen i Jämtland. Ska bo hos vänner from i morgon i fem dagar, sen till svärmors stuga tillsammans med svärmor i ca 15 dagar, kanske någon natt sover vi hos vänner, för att den 16 september flyga till vårt nya hem (Linas pappa kommer att vara i Jämtland hela tiden).
När är det bäst att börja med kuren? När vi flyttat och är på plats i vårt nya hem?
Kramar från Lina och Linas mamma
När bäst att börja med kuren? (flytt på
Hej
För det mesta brukar jag råda att börja så fort man känner sig laddad och väl påläst, även om det är något litet som händer under tiden.
Men i ditt fall så tycker jag nog att du ska vänta. Det kommer så mycket avbrott och nya miljöer att det skulle skapa stor förvirring tror jag. Kuren behöver lugn och ro, så vänta tills ni har det.
Struktur på dagarna är det ju inget somhindrar attman tjuvstartar med
Använd gärna tiden till att läsa på ordentligt. Det är viktigt att veta vad man gör så det blir rätt från början.
/LO
För det mesta brukar jag råda att börja så fort man känner sig laddad och väl påläst, även om det är något litet som händer under tiden.
Men i ditt fall så tycker jag nog att du ska vänta. Det kommer så mycket avbrott och nya miljöer att det skulle skapa stor förvirring tror jag. Kuren behöver lugn och ro, så vänta tills ni har det.
Struktur på dagarna är det ju inget somhindrar attman tjuvstartar med
Använd gärna tiden till att läsa på ordentligt. Det är viktigt att veta vad man gör så det blir rätt från början.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum