Borde jag bli bekymrad?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
olivia

Borde jag bli bekymrad?

Inlägg av olivia »

Dottern har nu uppnått den aktningsvärda åldern av 17 månader. Sommaren har förflutit ganska väl förutom en gräslig vecka på resande fot (men som vanligt är det den kära moderns oro som förstör den goda sömnen...). Men nu ett nytt problem :? :?: , eller vad man ska säga... Dottern sover 12 timmar natt (vaknar ofta 5-30 minuter tidigare, men det är inget problem numera, hon pratar lite om mamma och pappa, men brukar inte gnöla alls just nu) + 1,5 timme middagssömn. Men för andra gången denna veckan så har hon överhuvudtaget inte somnat vid middagssömnen... Hon är tydligen glad och pratar, gör apljud och grejar runt som bara den, så sängen brukar vara helt upp och ner-vänd efter en och en halvtimme. Men som sagt, något jag borde bekymra mig över? Självklart blir hon jättetrött på eftermiddagarna, och första gången tog hon sig 5 minuter i bilen, men idag var hon vaken hela eftermiddagen, men lades 30 minuter tidigare...
Sommarbebis -08
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Typisk ålder för "wow-jag-kan-hålla-mej-vaken-om-jag-vill"-känslan! :lol:

:idea: Se till att ha så mörkt i rummet som du kan (synintryck håller barnahjärnan igång) och håll ut. Om det inte går över på ett par dagar så hade jag ingripit med att raskt gå in och lägga ner henne lite bryskt - pang! Då får man en reaktion på det vilket bryter cirkusen och ramsandet tar över och kan ge besked. Ramsan är verkningslös på en hålligångare :wink: !

:idea: Det brukar passera på en vecka eller så och bekymrad :shock: - varför då :wink: ?!

:D Bra gjort och tänkt med femminutaren och läggning 30 minuter tidigare än vanligt!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"