Hej!
Plutten vaknar då och då (denna vecka har han vaknat 2 ggr) efter sin 45 min lur på em ledsen och ibland kan ledsenheten övergå till kinkighet i upp till 1 h efter han vaknat. Vi får nästan alltid väcka honom efter 45 min. Ibland är han jätteglad, ibland jätteledsen. Ett tag lät vi honom sova "fritt" fram till 16.15 (han läggs 15) för att se om det var mer sömn han behövde, dvs en längre lur än 45 min och det var väl ok resultat, men ibland upplevde vi att han tog längre tid på sig att somna in om kvällen samt kunde vakna tidigare på morgonen så då drog vi ned luren. Vi försöker att hålla koll på när han somnar in, men det är ju jättesvårt om man inte står brevid sängen och tittar på honom (och det gör vi ju inte..). Vi upplever alltså att ledsenheten uppstår oavsett 45 eller 60 min lur.
Vi undrar lite hur vi skall hantera denna ledsna kille när han har väckts samt den kinkighet som ibland kan uppstå?
Kram
Kristin
Vaknar ledsen efter 45 min lur...
Vaknar ledsen efter 45 min lur...
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Lillebror f. aug-06
Jag vet inte, men Emil kan bli så om jag väcker honom för snabbt. Jag kan liksom inte storma in och glatt väcka som Anna säger, då blir han arg och grinig. Men om jag går in och klappar lite på honom och sedan går ut och fixar med annat så att han får vakna sakta, då är han glad efter några minuter och ställer sig upp och ropar Mamma, då vill han upp! 
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
BILD