Hej!
Sonen på dryga 10 månader mår gott och har alltid sovit och ätit bra, vi har aldrig behövt kura eftersom vi kört standardmodellen från början. Hittills har vi alltid lyckats förändra tider och annat efter sonens ändrade behov men nu känner jag mig lite rådvill. Vi har natt 20-08, långsovarpass 11.45-13.15 och en liten em-lur som så sakteliga flyttats fram för att ligga ca 16.50-17.10. Den senaste veckan har det tagit lååång tid och ovanligt mycket missnöje att somna på em (idag inte förrän 17.20...). det känns alldeles för tidigt att ta bort luren helt men om jag bara fortsätter skjuta fram den hamnar den ju väldigt sent (och mitt i middagen).
Har nån en vettig tanke så skulle jag bli tacksam!
(mattiderna är: frukost 08, lunch 11.15, mellis 14.30, middag 18, välling 19.30)
Plötsligt kaos vid em-luren (10 månader) - sö
Hej!
Leonard är drygt elva månader och han är nog på gång att ta bort eftermiddagsluren. Vissa dagar blir han trött senare och sover första luren senare och längre. Andra dagar är han trött tidigt och får båda lurarna.
Vi har natt 19.30 (eller allra senast 19.50) och har bestämt att han inte får sova efter 16.30 helt enkelt. Har han inte lurat innan dess brukar han klara resten av kvällen också.... Vi känner helt enkelt av honom, men troligen är det snart dags för bara en dagslur. /Mvh Morsan
Leonard är drygt elva månader och han är nog på gång att ta bort eftermiddagsluren. Vissa dagar blir han trött senare och sover första luren senare och längre. Andra dagar är han trött tidigt och får båda lurarna.
Vi har natt 19.30 (eller allra senast 19.50) och har bestämt att han inte får sova efter 16.30 helt enkelt. Har han inte lurat innan dess brukar han klara resten av kvällen också.... Vi känner helt enkelt av honom, men troligen är det snart dags för bara en dagslur. /Mvh Morsan
Leoparden ?r f?dd 3/9-2004
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Ja, laborera inte så våldsamt med tiderna
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022