Sove hele natten...
Kære Anna
Vi har en dreng på 2 mdr. Han er en glad dreng, som sover fint i løbet af dagen - ca 5-6 timer. I løbet af dagen ammer jeg ham 5 gange. Han får et stort måltid - jeg ammer ham - klokken 19.30 og sover klokken ca 20.00. Inden vi går i seng vækker jeg ham og han får et måltid inden natten. Dette sker kl. 23.00. Han "plejer" at vågne kl. 3 og 5 om natten for at blive ammet. Vi har de 3 sidste nætter forsøgt at skære nattemåltiderne kl. 3 og 5 væk. Vi har lagt ham i barnevognen og hver gang han vågner begynder vi at rulle ham frem og tilbage afsluttet med et vip, som du anbefaler. Men de tre sidste nætter har slet ikke givet resultater. Kl. 3 vågner han og vil have mad, vi ruller ham og han falder til ro. Men straks vi stopper vågner han og bliver urolig. Han skriger ikke hysterisk, men han er urolig og græder og vil sikkert vågne helt op, hvis vi ikke ruller ham. Vi har derfor på skift rullet ham fra kl. 3-6 i 3 nætter. Inden vi besluttede at skære de to måltider væk sov han ellers godt og fast fra kl. 20 - ca 6. I de sidste 3 dage, hvor han har sovet uroligt, fordi han ikke er blevet ammet, er han begyndt at få svært ved at sove om dagen - måske fordi han er lidt overtræt? Vi ved ikke, om vi skal være konsekvente - altså forsætte med at rulle ham? Det har jo ikke ændret noget indtil videre. Vi er bange for at han kommer til at bytte om på nat og dag, fordi han ikke sover så godt.
Har du et godt råd?
Kærlig hilsen Familien Kirchhof
Sove hele natten - hjælppp
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022