Kurade vår dotter vid 4 månader efter 2,5 månad med uppvak varje timme nätterna igenom. Allt gick fantastiskt bra, (TACK ANNA! Kändes som vår dotter tänkte : tack mina kära föräldrar, ÄNTLIGEN) och vi har nu kvällslyx och en glad dotter som snart blir 7 månader som sover som en prinsessa på nätterna! Dock så har dagsvilorna börjat krångla.
Schemat ser ut som följer
7 väckning och amning
ca 8.00 grötfrukost 1 dl
8.45-9.30 - sova i sängen, går jättebra, kan ta lite lång tid att somna ibland och här får jag ofta använda marginalkvart
11.00 Lunch med en stor burk köttfärssås och spagetti och fruktpuré till efterrätt (började äta detta för en dryg vecka sen, hon kräktes av min egenlagade mat men köpeburkar går bra så vi kör på det så länge tills hon vänjer sig)(ammade efteråt innan också men har slutat med det..för jag tror hon får tillräckligt?)
12-13.30 långvila i sängen, har börjat vakna efter 45 min.
ca. 14.00 mellanmål med banan och amning efteråt
15.45 - 16.30 sova i sängen, går inte så bra just nu...
17.00 Middag 1,5 dl gröt
19.00 sova natt, ammas en liten stund innan, har ofta fått lägga 18.30 eller 18.45 pga missad eftermiddagslur eftersom hon inte orkar mer.
Fnurrorna är: eftersom vi nyligen började med ordentlig mat så har magen varit lite körig, hon har vaknat och bajsat eller bajsat innan och somnat ändå (!), nu flera mornar i rad så har hon vaknat ca. 6.45 och har bajsat och blir ledsen, annars väcker jag henne (hör inget under kvällen/natten annars)
Långvilan, vaknar efter 45 min och em vilan som oftast uteblir.
Är det dags att korta ner på någon lur? (Kortade ner långvilan från 2h till 1,5 när hon började vakna i förtid vid 5 månader och sen funkade det bra och hon sov 1,5)
Vi är ute och går med vagnen mycket under vaktiderna, hälsar på pappa på jobbet eller mitt jobb, går till öppna förskolan på babycafe, leker, osv.
Hjälp oss att lösa dessa fnurror! I morgon natt är det byte till vintertid och vi är osäkra på hur vi ska göra, ska vi flytta fram en kvart i taget så hon lägger sig 19.15 i morgon kväll, och sen söndag kväll 19.30 (sommartid) och sen 19.45 och till sist 20.00 (sommartid) eller?! Skulle kanske tänkt på detta när vi började kura men det fanns inte i mitt huvud jag ville bara att vi skulle sova allihopa
Tacksam för svar