Denna sida upp

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Tutan

Denna sida upp

Inlägg av Tutan »

Hej alla!

Den här nyheten fick jag till mig genom min Facebook-sida:

https://www.facebook.com/pages/Sp%C3%A4 ... 7712996605

Jag vet inte riktigt om jag gillar, den ändå rätt kreativa, idén. Självklart är det bra att Spädbarnsfonden finns och allt de gör för familjer som förlorat sina barn samt den forskning de stödjer eller bedriver. Men samtidigt vet jag ju hur bra mina barn har sovit och sover på mage.

Om länken inte funkar så är är detta texten från Spädbarnsfondens fb-sida:
"Denna sida upp - En kampanj för att rädda liv

Spädbarnsfonden och barnmodeföretaget GEGGAMOJA har inlett ett samarbete och tagit fram en specialdesignad body som ska påminna föräldrar om att alltid lägga sina spädbarn på rygg när barnet sk
a sova

Bodyn har texten Denna Sida Upp skrivet på flera språk. Lanseringen av kampanjen sker i samband med underBARA BARN-mässan 12-14 oktober, där försäljningen av bodyn och en snuttefilt som också ingår i kampanjen startar.

En del av biljettförsäljningen till mässan går också till spädbarnsfondens verksamhet. Denna Sida Upp Bodyn och filten kommer efter mässan även kunna köpas hos GEGGAMOJAS återförsäljare och beställas via Spädbarnsfondens och GEGGAMOJAS hemsidor. All vinst från produkterna går till spädbarnsfondens verksamhet."

Vad tycker ni?

Ida
R född aug-07 kurad feb-08
P född maj-09 SM från start
S född apr-10 SM från start
Irmasmamma

Re: Denna sida upp

Inlägg av Irmasmamma »

Tutan skrev:Vad tycker ni?
Det var väl en rätt gullig och finurlig idé....men själv tror jag inte en SEKUND på att magläge ökar risken för PSD. Och särskilt inte om man har andningslarm, vilket jag tycker att man ska använda oavsett sovställning.
Är synd att föräldrar skräms upp tycker jag, med tanke på att de flesta småttingar sover SÅ mycket bättre på mage... :roll:

:heart:
Irma :heart: 111108, SM från 3 veckor.
Olof :heart: 131008, SM från början.
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"