Lillans sömntider...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mamsen x 3

Lillans sömntider...

Inlägg av Mamsen x 3 »

Lillan sover mellan 19 och 08 på natten alltså 13 timmar ca. På dagen sover hon 2 timmar. Hon sover 15 timmar per dygn vilket kanske är för mycket numera. Vet inte vilket som är bäst, att korta ner natten eller dagssömnen? Kanske skall jag lägga henne kl 20 istället? Hon verkar ju behöva sova sina 2 timmar på dagen för att orka tills kvällen kommer...
Vad tror ni?
Mamma till f. 9408, p. 9901 och f. 0404. Minstingen har l?rt sig sova hela natten med hj?lp av verktygen.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Ja, eftersom hon bara är dryga året, behöver hon säkert ha kvar sin middagssömn som den är.

Korta ner natten, som du själv skriver till 20.00-8.00, och "bjussa" på den extra halvtimmen det blir på middagen :wink: Sömnbehovet är ju egentligen c:a 13,5 tim/dygn i den här åldern, men sover hon snällt 15 timmar som läget är nu, kan du ju nöja dig med att ta bort en timme på natten än så länge.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej igen! :D

Nu såg jag din andra tråd, där du berättar att hon strular vid läggningen.
Då har du ju tydliga indikationer på att något behöver ändras nu, hon sover för mycket.
Så - det är bara att ändra schema, så kommer det flyta igen! :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Mamsen x 3

Tack för ditt svar

Inlägg av Mamsen x 3 »

Ja som du ser så klantade jag mig igår och tryckte på fel knapp 8) Inlägget skulle ju självklart vara i min första tråd och inte som ett nytt inlägg :roll:
Men men, jag skall nog låta natten bli 12 timmar istället för 13. Det passar nog lillan bättre. Och så tänkte jag skjuta på middagssömnen lite, då blir inte eftermiddag/kvällspasset så långt.

Vänligen,
Gunilla
Mamma till f. 9408, p. 9901 och f. 0404. Minstingen har l?rt sig sova hela natten med hj?lp av verktygen.
Mamsen x 3

Vilket kaos alltså

Inlägg av Mamsen x 3 »

Hej,

igår kväll hade vi värsta kaoset vid läggningen. Lillan höll låda i 2,5 timme!! Gick INTE att lugna i sängen som annars utan hon skulle ligga i min famn med snutten och bli ompysslad. Fick till slut göra så och då somnade hon... Egentligen skall man ju inte ta upp dem ur sängen utan lugna dem där, men det går inte med henne. Hon "har blivit" så "frågvis"...om ni förstår vad jag menar

Någon som känner igen sig? Hör det till åldern? Det som funkat så bra så länge och vips är allt upp och ner :shock: :cry:

Vänligen,
Gunilla
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"