Att bli diplomerad kurare

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Tin
Rådgivare/advisor

Att bli diplomerad kurare

Inlägg av Tin »

Hej på er,

jag har pratat lite med Anna W då jag uttryckte en önskan att vilja "levla" ;) och bli diplomerad kurare efter att ha minikurat mitt eget soliga SM barn vid 6 månaders ålder. Anna har ju tidigare utbildat kurare i Gastsjön i samband med barn som skall kuras men något mer sådant event finns inte planerat. Så Anna bad mig skriva här på Kackel så att vi tillsammans kan lista ut hur vi skulle kunna fortsätta utbildningen av fler kurare utan att Anna nödvändigtvis är den som driver allt. Det finns ju en gäng av er som är diplomerade redan t ex och vi kan ju göra det tillsammans. :D

Kan vi skapa en "sidekick" lista med intressenter som vill följa med då ni som är diplomerade åker ut och kurar, så man får se live hur det går till?
Kan vi träffas och diskutera era erfarenheter?
Hur kan vi avlasta Anna och ändå fortsätta sprida denna härliga kunskap till fler?

Ideer och tips på hur vi kan gå till väga? Vad säger ni andra moderatorer, hjärtebarnskontrollanter, diplomerade kurare, Anna?

kram Tin
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Re: Att bli diplomerad kurare

Inlägg av blivandemamma »

Jätteintressant! :D Hoppas någon annan har något klokt att skriva. Återkommer i kväll när jag har mer tid. Ville mest heja på lite :D

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Fauve

Inlägg av Fauve »

Hej!
Jag vill gärna bli diplomerad kurare. :D
Mest för att kunna kura egna framtida barn om så behövs. :)
Hoppades på en kurs i sommar men förstår att det inte är aktuellt just nu.

/Lisa
Lilla T :heart: född feb -11
Lille O :heart: född 1 jul -14
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

vi har eventuellt ett upplägg för hur man kan bli dipl. kurare, men vi jobbar fortfarande på det.

Ett steg att visa sitt intresse kan ju vara att man börjar svara på kurforum och hjälpa till i de trådar man känner man kan bidra med. För att så småningom kanske komma och bli hjärtebarnskontrollant. Sen gå en snabbkurs med AW och sen haka på en dipl. som kurar.

Så häng på, svara i trådar och bidra med er erfarenhet. Att referera till boken är inte heller fel. :lol:

Välkomna!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Tin
Rådgivare/advisor

Inlägg av Tin »

Sagt och gjort, jag hjälper till i trådarna med det jag kan.

Frågan kvartår dock så när någon kommer på ett sätt att ytterligare sprida diplomerandet så skriv in här och tipsa. Jag anmäler mig dessutom att följa med någon som skall kura i stockholmsområdet, tveka inte att höra av er. :D

kramar i mängder till alla goa som sprider glädje på forumet

Tin :heart:
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Det är strålande Tin!

Vi får hålla ögon och öron öppna tillsammans.

Jag tar oftast inte så många kurningar då jag egentligen inte orkar vara vaken om natten längre. Men jag har desto flera mailkurningar och en del telefon. :D

Kram och härligt att du hjälper till!! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"