Frågor och svar!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Anni

Frågor och svar!

Inlägg av Anni »

Har nu kommit så långt som till sista dagen på uppföljningsveckan och naturligtvis har lilla flickan blivit grundligt förkyld men det har faktiskt gått över förväntan ändå. Nu till ett par funderingar. På morgonen ca.0500-0530 brukar hon vakna - först prat sedan skrik(arg) jag har följt rådet att servera glad ramsa när jag hör att hon är vaken och sedan när hon har varit arg en bra stund(imorse var hon riktigt arg) så ger jag henne en mer bestämd ramsa.Hon svarar nästan aldrig med tystnad utan hon blir snarare mer ilsk. Är det min ramsa som inte tar eller reagerar hon bara och blir arg på sin lilla mamma :?:
Nästa fråga handlar om dagslurarna i vagnen. Hon blir alltid mer eller mindre arg när vi lägger henne. Jag vagnar ett par tag ).Frågan är om jag ska vagna igen när hon skriker :? så fort jag tar i vagnen så tystnar hon men så fort jag avslutar och ramsar så blir hon ilsk igen. Tacksam för svar så att vi kan bli stärkta och kunna hjälpa vår lilla tös att få poletten att trilla ner helt och fullt.
Anni
Mamma till en son f?dd 23 mars-01 och en dotter f?dd 4 januari-05
Hampus i Lit

Inlägg av Hampus i Lit »

Jag tycker att du kör på precis som du gör nu på morgonkulan, vi har haft liknande problem som satt i ett tag och fortfarande ibland men efter att envist fortsätta så lyssnar han bra på ramsan nu. Ge inte upp du får snart resultat! Vid vagningen på dagen skulle jag se till att barnet lade sig glad och sen samma princip med vagningen som ramsandet. Alltså vagnar du till barnet lugnar sig (max2min) sen lämnar du och återvänder inte innan längre tid har gått än du vagnade, förstår du hur jag menar? fortsätt så så sitter det snart! Lycka till!
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"