Vi undrar om det finns någon vänlig själ på detta härliga forum som vill hjälpa oss att förstå vad vi gör för fel med lilla Elliot 3,5 månad! Vi har kört standardmodellen sedan 1 månad tillbaka men vi får inte till det med sömnen!
Såhär ser våra dagar ut:
07.00 vakna
07.30-08.30 Mat(Ammas och/eller ersättning) Förrätt,varmrätt,efterrrätt, kaffe och kaka...
09.00 sova 45 min
10.30-11.30 Mat
12.00 sova 2 timmar
14.00-15.00 Mat
16.00 sova 1,5 timme
17.30-18.30 Mat
19.30 Kvällsslurk
20.00 God natt!
ca 04.00 nattmål
Innan läggdax försöker vi få till ett gott skratt eller åtminstonne ett brett leende
Han sover på mage med larm. I egen säng i eget rum. Det är kolsvart i rummet(vilket iof inte är så svårt den här tiden på året) och ca 18 grader varmt. Vi buffar honom tills han nästan sover och sedan går vi ut så fort han blir lugn. Han skriker oftast upp sig och vi måste gå in allt i mellan 2-4 ggr innan han somnar. Han har fortfarande napp men vi lyckas oftast få honom att somna utan den! Han har den ibland på dagen när han är trött. Han har svårt att vara vaken på förmiddagen eftersom nätterna är så dåliga, men förut hade vi schemat: sova 1,5 timme på förmiddagen och det fungerade INTE. Då vaknade han jätte ofta under de sista 45 min av den luren! Men samtidigt har han ju svårt att hålla sig vaken under vakenpassen på förmiddagen...hmmm...
Vi har båda, tycker i alla fall vi själva en mycket bra attityd! Vi är väldigt övertygande om att detta är rätt för oss och för Elliot!
Ska även tillägga att han är regält förkyld just nu. Kan nästan inte andas ur näsan alls
Finns det någon här som kan hjälpa oss? Vad gör vi för fel? Jag gråter av trötthet på morgonen ibland... Kan det vara den oron han känner av?? Jag vet inte... Är helt slut och vet inte vad jag ska göra just nu. Kan inte tänka klart pga tröttheten...
Med en av våra tvillingdöttrar så körde vi 5 minutersmetoden. Det vill jag INTE göra igen...