Vill bara börja med att berätta hur det gått för oss sen jag skrev senast. Tror att våran lilla kille för ett tag vart rädd för att klättra ur för de slutade han (i alla fall tillfälligt) med för en tid. Vi körde på som sjutton med husljud, dammsugare och kastrullbankningar, för att få han och somna på dagarna och även sova längre på mornarna. En morgon när dammsugaren startades kom storasyster på 5 år upp efter tag (kl 06) och stängde av den (jag var på toa

) jag satte på den igen och hon kommer ut arg som ett bi och frågar varför jag måste dammsuga mitt i natten då man ju ska sova

Som jag skrattade för mig själv! När vi kommer till dagis den morgonen så kommenterar en av fröknarna att storasyster ser lite trött ut och hon svarar att hon inte kunnat sova för att dammsugaren vart i gång för att lillebror ska kunna sova, snacka om att fröken såg förbryllad ut
Hur som helst efter några dagars jobb så har vi nu sen en tid tillbaka dagsläggningar på ca 5 minuter, med lite protester men dessa motas bort med husljud och ramsa. Härligt! han sover också som en klockapå natten igen, vaknar 7.30 som han ska!! Familjen är så nöjda och pigga!
Men så i natt.... Vaknar vid 2-tiden av en mkt ledsen lillebror, tror han haft en mardröm. Brukar inte verktyga den tiden på dygnet mén han var så ledsen så jag ramsade en gång för han och då satte han fart och blev vansinnig! Och 2 sekunder senare hör jag en duns och tripp trapp av små fötter, de är ju kolsvart i rummet så jag öppnade dörren och ledde tillbaka honom och la honom i sängen men han hoppade kvickt ur igen, verkra som att han bearbetat de där nu

Vi fortsatte så några ggr och sen tillslut tog jag in honom till oss.... Jag vet så fel [-X men blev så överrumplad [-X är han satte i gång... Tror han låg och bökade runt hos oss i 2 timmar kanske innan jag fick nog och bar in en stol till hans säng och visade honom att han skulle klättra i, vilket han absolut inte ville så jag la ner honom och ramsade ut. Lämnade dörren lite på glänt och satte mig utanför och försökte se upptagen ut. Så fort jag hörde att han var på väg ur så ramsade jag men han hoppade över ändå och kom bort till mig, jag lät honom inte komma ut utan ramsade bara till honom lugnt och bestämt. Han var så arg, försökte först tränga sig ut och sen tror jag han la sig på golvet och sparkade. Men efter bara ngn minut hörde jag hur han tassade runt därinne och sen ett "stolen" i fel ända av rummet. Jag gick då in och han stod då på fel ställe i rummet och försökte klättra upp på en byrå så jag ledde honom till sängen och stolen och där klättrar han självmant i och landar med en duns och ett oj då i sin säng. Rammsar ut och sen sover han hela natten!!!! Alltså Anna du är fantastisk, och självklart ni andra som sprider hennes kunskap

Känner att detta verkligen funkar och vet vad jag ska göra om det fortsätter!
En liten fråga inför julen bara. Vi ska till mina föräldrar och då sover lill killen i resesäng. Hur är dom att klättra ur? Och kan dom vällta? Ngn som har ngn erfarenhet från detta?
Kram till er alla och en god jul