Syndaren böjer huvudet och skäms

Såhär är det tänkt:
Sova 19-07
07.00 Välling
Egenlek i sängen
08.00 Frukost
10.30-11.00 Sova
12.00 Lunch (funderar på att lägga lunchen efter tuppluren vid 11? Men då blir det för länge till nästa måltid... Hur ska jag tänka tycker ni?)
14.30-16.00 Sova
16.15 Middag
18.00 Gröt
19.00 Välling
Problemet är att lillis vaknar redan vi 05. Hon har då oftast bajsat 2 gånger så blöjan är full, alternativt har det kommit i sovkläderna och ibland även i sängen. Hon ligger och gnölar och pratar tills vi byter på henne. Allt vore frid om hon sedan ville somna om men när vi lägger ner, stoppar om, ramsar och går ut, ligger hon där och pratar och pratar och pratar. Glad och pigg. Idag somnade hon om precis innan pappa skulle gå in med välling och jag låter henne sova lite extra... Igår på dagen var hon så trött att hon somnade i sin gåstol mitt i sin upptäcksfärd innan första tuppluren.
På dagarna är hon glad och aktiv men vi märker att hon ser trött ut och är gnälligare på kvällen. Jag är medveten om att detta kan vara ett uttryck för 8-9 månaders ångesten men jag vore ändå tacksam för lite hjälp att tex stuva om i schemat. Ska vi ge mat tidigare så det inte blir så mycket bajs (som ni ser äter hon flera gånger på kvällen vilket kanske är en onödig kvarleva från att vi tog bort nattammningen för flera månader sedan?) eller ska vi buffa tills hon somnar om eller ska vi ändra sovtider eller bara hoppas att detta går över och låta henne ligga och prata bäst hon vill?
Tacksam för alla förslag!!
/Anna