Nu har jag satt igång med Standardmodellen och de första dagarna gick som på räls. Barnet ( 3,5 månader ) somnade direkt och vi har lyckats vända om på dygnet så det blir rätt. Jag har ännu inte kört igång med att sova hela natten, jag väntar på boken!
Men nu till problemen. Efter nästan en vecka har pojken börjat krångla på alla möjliga sätt. Han skall inte varken det ena eller det andra. Detta har pågått i flera dagar nu och jag börjar snart vackla i min rutin. Vårt schema ser ut såhär
7 vakna + mat
8 ensamlek + morgontvätt
9 sova
11 vakna + mat
12 social delaktighet
13 sova
15.30 vakna + äta
16.30 soc delakt.
17.30 sova
18.15 vakna + äta+ samvaro tills
20.30 nattslurk som brukar bli till ca 21.45 då han somnar vid bröstet
Allt fungerar först men vid varje punkt går det bra först och sen börjar han gråta. Alltså t.ex 7 då han vaknar äter han först och när klockan börjar närma sig 8 så sätter han igång och gråter osv...
Dessutom har vi nattat honom nu i vagnen och det är minsann inget skratt före läggdags heller! När jag lägger ner honom börjar han direkt gråta... Sen vagnar man tills han somnar vilket fungerar bra men tyvärr är mannen inte lika noga med att sluta innan han somnar (vi har fått en hel del kommentarer om att vi lägger honom i vagnen till natten)
Har någon några råd? Skall jag försöka redigera programmet eller skall jag bara envist fortsätta? Känns som att cykla i motvind...
Vad gör vi för fel? (långt)
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Bra jobbat
Men bryt inte samman
Fortsätt du - envist, ja, men vi talar inte maktkamp här. Utan vi talar lugnt och konsekvent
Han behöver inte vrålskratta, så pass liten (hm) som han ändå är, men han ska vara glad när han läggs. Det ska vara skönt att somna, sova och somna om
Och framför allt - låt dig inte förledas att bli orolig en minut
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022