Våran dotter (3 år) har alltid ätit bra med mat och på dagis säger de att hon är duktig att äta och äter allt och så har det alltid varit hemma också men nu så till middagen som är ca 17,30 så har hon börjat med att säga när hon kommer fram till bordet "det är äckligt, jag tycker inte om det där, vill inte ha" även om det är korv och makaroner som jag vet att hon äter.
Hon äter mellis ungefär 14,30 så jag tycker hon borde vara hungrig men nu senaste tiden sitter vi ibland och tragglar med det här i en timme, känns inte så kul. Har hänt att jag efter den tiden slängt maten och då blir det förstås ett himla liv.
Har bara sagt att du behöver inte äta upp maten men då får du sitta där tills du ska gå och lägga dig eller att då får hon heller inte titta klart på det program hon har påbörjat. Har även testat att "då får du inte äta maten" och då vill hon plötsligt äta men det blir bara en tugga ocg sedan inget mer. Ibland går det såklart att skoja så att hon äter men det blir svårt att göra varje dag.
Usch, det är så svårt. Vill ha något konkret att komma med som man kan stå för och hålla så hon förstår att detta är det som gäller.
Tack på förhand och för de tidigare goda råden